Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

tjena tänkte höra med er om paddel aboore??svår?stor?revsäker? osv.. ha de !tacksam för svar!

Postat
  • Författare

blir väl runt 70cm i det fria och ska väl vara glupsk som bara den, koraller lämnar den nog ifred, förmodligen värre med räkor o dyl, men jag har aldrig haft någon och är inte helt säker

OK..men tack endå:Dför det var endå lite fakta som jag inte visste för det står ju inget om den här firrren på guiden
Postat

Den äter fisk!

Anledningen att det inte står något om den här är att den inte är lämplig att ha i vanliga akvarier.

Är den hungrig ger den sig på allt den klarar av att få i munnen och den går att öppna stort. Har du sett den gäspa?

Postat
  • Författare

nepp det har jag inte :( haha men då kasnke det inte enått att inskaffa..lr den skulle funka med kirurger och kejsare?vad äter den?+ ha de

Postat

Fisk och räkor och i stort sett allt som den kommer i närheten av. Den äter mycket och växer väldigt fort.

Det finns en annons på säljes på en ganska stor. Du kan väl PM:a annonsören så får du veta mera.

Postat
  • Författare

jag ska uppgradera tikll sommaren..mina tankar springer iväg på va jag vill ha i det..men tror jag skippar paddel aborren...haha

Postat

hej jag hae en paddel o den är hur mysig som hellst..äter allt men inte agresiv mot dom andra firrarna..blyg o lugn

Postat

Ville bara tala om vad djurskyddslagen kräver. Ett akvarium vars längd är 3gånnger fiskens maxlängd d.v.s 210cm samt en bottenyta som är lika stor i kvm d.v.s om 50 cm djupt 1050 liter så denna fisk kan du skippa. Ditt akvarium kommer snart att vara urvuxet. Den äter alla fiskar som den kan svälja dock inte kirurger som är tillräkligt stora, ej heller tryckere och puffers. Räkor har jag aldrig sett den ta d.v.s puttsaräkor. När jag skulle göra av med min så fick jag ta krok och en bit strömming. Den vägde då 1.7 kg!

• 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.