Gå till innehåll

Jens nya 935L + 200L sump


jens karlskrona

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
  • Svar 149
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Lånade en billig kamera och tog ett par kvällsbilder med lite ljus.

Om ni tycker dom här korten vatt dålig kvalitet så skulle ni sett dom andra:ler:

Nä, foto är väl inte min starka sida men skam den som ger sig..

Får ta ett par kort med fullt ljus när jag hinner för jag har ett par nya tjusiga fiskar & koraller att skryta med.

post-1621-14468913566822_thumb.jpg

post-1621-14468913567043_thumb.jpg

post-1621-14468913567232_thumb.jpg

post-1621-14468913567422_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lånade en billig kamera och tog ett par kvällsbilder med lite ljus.

Om ni tycker dom här korten vatt dålig kvalitet så skulle ni sett dom andra:ler:

Nä, foto är väl inte min starka sida men skam den som ger sig..

Får ta ett par kort med fullt ljus när jag hinner för jag har ett par nya tjusiga fiskar & koraller att skryta med.

nu blev vi nyfikna :) vad är det för nåt du har fått tag på nu i fisk och korall väg??

det ser bra ut i burken förövrigt! mera bilder nu.. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kalas Daniel bara ring, svarar jag inte så e jag i replokalen där jag inte har någon täckning...

Tack Hultis, shit har glömt att kolla pumpen.... Ska kolla det och pm:a dig.

Ska få ett par bra foton av fiskarna så lägger jag ut dom senare.

Ännu en sur bild med lite ljus & algiga rutor tills Daniel kommer hit och räddar upp situationen.

post-1621-14468913567643_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusigt! Har kirurgerna ungefär samma storlek eller är dom större/mindre beroende på vilken aggresivitet dom har?Har dom rangornat sig? Vem är det som är boss?

Mvh Kjell

Tack Kjell.

Jag har 8 st kirurger:

3 st ungefär likadana Z flavescens.

1 st Z Xanthurum samma storlek som ovanstående.

1 st Z Desjardinjii större, som en cdskiva ungefär.

1 st A Sohal ca 15 cm.

1 st A Nigrofuscus ca 10cm.

1 st C Strigosus ca 10 cm.

Acanthurus Sohal är som i många andra kar störst, bäst & vackrast.

Den markerar ibland, men det är relativt lugnt.

Konstigt nog så har den knappt nosat på sin släkting Nigrofuscus, men Strigosusen fick lite spö vid ankomsten men är fit for fight igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Kjell.

Jag har 8 st kirurger:

3 st ungefär likadana Z flavescens.

1 st Z Xanthurum samma storlek som ovanstående.

1 st Z Desjardinjii större, som en cdskiva ungefär.

1 st A Sohal ca 15 cm.

1 st A Nigrofuscus ca 10cm.

1 st C Strigosus ca 10 cm.

Acanthurus Sohal är som i många andra kar störst, bäst & vackrast.

Den markerar ibland, men det är relativt lugnt.

Konstigt nog så har den knappt nosat på sin släkting Nigrofuscus, men Strigosusen fick lite spö vid ankomsten men är fit for fight igen.

Har en Flavescens som är ca 10 cm som tror att han/ hon är störst,bäst å vackrast.När den har spelat allan ett tag så brukar Imperatorn säga till med ett par grymtningar(för er som inte vet, så brukar kjejsare låta med simblåsan riktigt högt och speciellt Imperatorn) och då simmar flavescens och gömmer sig

Mvh Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Idag har jag roat mig med att plocka ut alla koraller, satt om och frivilligt/ofrivilligt fraggat en del av dom så nu ligger det 75-85 koraller/fraggar i ett tillfälligt akvarium i väntan på att jag ska plocka ut 200 kg levande sten och utrota majano.

Har väl betat av en 100 kg och tagit kål på kanske 200 st majano, skit-dag!!!!

MEN!!!! Jag har ju en helt ny riffkeramik-vägg som ska i stora burken och det ska byggas nytt rev så jag ser verkligen ljuset i tunneln lååååångt fram, men ändå:)

Ja, bilder på lite fragg/majanoverkstad och där jag tillfälligt har en del koraller.

I`ll be back...

post-1621-14468913935774_thumb.jpg

post-1621-14468913936016_thumb.jpg

post-1621-14468913936205_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

häftigt, blir nog bra det där ska du se. var riktigt fint innan vid jul, ska bli spännande och se hur det blir nu..

ser du har framme finlirar verktygen.. - hammare, stämjärn och kökskniv.. ;)

~Henrik

Tack Hendrik!!

Jo jag använder bara "globalknivar" till akvariet för en så där 650 spänn!!! Souce chefer måste ha några förmåner ju för alla sena kvällar...

Fraggar med dremmel oxå, helt outstanding..

Tack ska du ha Crille, skoj o se dig.....

Vilken röra här är, men man har väl varit ute å flugit förr som man säger!!!!!!

post-1621-1446891393657_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själv föredrar jag Sabatier men den där smörkniven ska väl funka den med. Skoja bara kul o se att du e på G du fick aldrig tag i nån filfisk då antar jag. Ska bli intressant å se bakgrunden, tror d blir riktigt bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själv föredrar jag Sabatier men den där smörkniven ska väl funka den med. Skoja bara kul o se att du e på G du fick aldrig tag i nån filfisk då antar jag. Ska bli intressant å se bakgrunden, tror d blir riktigt bra.

Sabatier har jag en riktig gammal rökare nere på jobbet, har sökt halvhjärtat efter filfisk, fast det var så sjukt många majano nu och jag behövde ändå riva ut all sten för att få i bakgrunden.

Bakgrundsmoddulerna är väldigt snyggt gjorda, kommer dröja innan dom får färg och kalkalger bara, men men, tror det blir bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har fått in allt på plats igen efter lite slit och blev nöjd med resultatet till slut.

Bakgrunden ser hemsk ut av alger då jag har lite fosfat & silikat i burken, ska bygga eller köpa silikat/fosfatfilter då jag varit lite slarvig med att byta rowaphos och mina värden senaste tiden.

Men när den täcks med kalkalger/koraller så blir det nog jädra i att bra.

Surt foto, men det är i själva verket lite fräckt då jag nu fått utnyttjat mitt djup i akvariet (1meter) och har byggt skrevor ända in till bakgrunden.

Får be nån fota ordentligt sen när det börjar se bra ut.

Min sps har tappat lite färg av flytt och dålig tillfällig belysning, men dom brukar ta sig rätt snabbt.

post-1621-14468913966395_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...