Gå till innehåll

En saltvattensbutik som brunnit ner


Tedb

Rekommenderade inlägg

Det ligger quick time på datorn men det är fel version på codecen. Inte min dator så jag har inga administratörs rättighete på den.

Kan se det när jag kommer hem till brossan eller föräldrarna.

I vilket fall som helst tyckte det lät lite som när någon på forumet, det var länge sedan nu, frågade om man kunde spruta in karamellfärg i korallerna.

Samma hemskheter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner inte till orsaken tilll branden, men det behöver inte vara en pyroman som varit framme. Det skulle även kunna vara t.ex. något elektriskt som börjat brinna. Det är inte helt ovanligt att något sådant händer om det t.ex. blivit kondens i en belysningsarmatur, droppat saltvatten längs en sladd in i ett eluttag eller att en doppvärmare hamnat ovanför vattnet och antänt något närliggande eller ett akvarium som gått sönder och spillt ut vatten på nedanliggande elprylar samt att utrustningen i akvariet gått torrt och blivit varmt osv... Finns många exempel på hur branden teoretiskt skulle kunna ha startat p.g.a. en elolycka, det finns många riskfaktorer då det handlar om att el i samband med vatten. Givetvis skulle det även kunna vara något annat icke elrelaterat som varit orsaken, som t.ex. en glödande cigarett i samma rum som en läckande syrgastub. Finns många riskfaktorer inom akvaristiken som kan starta en brand.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med att en färgfiskhatande pyroman skulle tuttat på det var ett skämt. Ville bara kolla om någon annan uppmärksammat fiskarna.

I en större affär blir det förstås fler riskfaktorer och därmed större sannolikhet att nnånting går åt pipan. Hoppas de iaf hade en bra försäkring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...