Christian J Postat 16 oktober 2018 Postat 16 oktober 2018 Köpte just ett Triton-test men det följde bara med ett provrör. Skall det inte vara två, eller har de ändrat rutinerna? Online manualen nämner två, och det följde även med två etiketter, men i den bifogade pappersmanualen visas bara ett. Citera
nike83 Postat 17 oktober 2018 Postat 17 oktober 2018 kontakt dem och fråga. alltid fått 2 rör. Citera
Christian J Postat 17 oktober 2018 Författare Postat 17 oktober 2018 Det verkar faktiskt som att de ändrat. Här är min tryckta manual, notera steg 3, där det står "Rinse sample vial" i singular, och bilden i steg 5 där bara ett provrör syns. Nedan är en tryckt manual jag hittade på nätet, notera att två provrör nämns i steg 3 och 5: Citera
Kimozabe Postat 19 oktober 2018 Postat 19 oktober 2018 On 2018-10-17 at 23:27, Christian J sa: Det verkar faktiskt som att de ändrat. Här är min tryckta manual, notera steg 3, där det står "Rinse sample vial" i singular, och bilden i steg 5 där bara ett provrör syns. Nedan är en tryckt manual jag hittade på nätet, notera att två provrör nämns i steg 3 och 5: Då kunde dom kört 2 rör där ett varit osmosvatten Mvh Kim Citera
Christian J Postat 19 oktober 2018 Författare Postat 19 oktober 2018 1 hour ago, Kimozabe said: Då kunde dom kört 2 rör där ett varit osmosvatten Jag förstod inte...? :-) Citera
Kimozabe Postat 20 oktober 2018 Postat 20 oktober 2018 (ändrat) 7 timmar sedan, Christian J sa: Jag förstod inte...? :-) Tänkte på marinlab där det ena röret är för att testa osmosvatten Vill man att triton ska testa båda källorna så är det idag till en kostnad av ca 700kr. Mvh Kim Ändrat 20 oktober 2018 av Kimozabe Citera
Christian J Postat 20 oktober 2018 Författare Postat 20 oktober 2018 7 hours ago, Kimozabe said: Tänkte på marinlab där det ena röret är för att testa osmosvatten Aha. Ja Tritons andra rör skall tydligen vara/varit som backup, men det tycker kanske inte att det behövs längre. Citera
kaptenen Postat 31 oktober 2018 Postat 31 oktober 2018 Hämtade mitt test idag på posten. Där låg det två rör. Kan ju dock vara en "gammal" batch. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.