wrang Postat 15 januari 2019 Postat 15 januari 2019 (ändrat) Min pump la plötsligt av utan några som helst pip eller fel meddelande Någon som vet vad det kan vara. 24v transformatorn lyser grönt men då man kopplat in den till turbelle kontroller så blinkar den svagt grönt samt dioden för external controllers blinkar i samma takt men svagare och gult. Ingen extern kontroller är inkopplad Pumpen är rengjord Garanti från 2017-09-18 -5år Skickat från min iPhone med Tapatalk Ändrat 15 januari 2019 av wrang Citera
petnym Postat 15 januari 2019 Postat 15 januari 2019 (ändrat) Nu är ju detta en ganska ny pump, men på de äldre brukar det vara AC/DC-adaptern som ger upp först. Har du testat att den ger 24V till kontrollern? (Att kontrollern tycker att den har extern styrning låter ju oroväckande, men det skulle kanske kunna vara en följd av för låg spänning in). Ändrat 15 januari 2019 av petnym 1 Citera
wrang Postat 15 januari 2019 Författare Postat 15 januari 2019 Nu är ju detta en ganska ny pump, men på de äldre brukar det vara AC/DC-adaptern som ger upp först. Har du testat att den ger 24V till kontrollern? (Att kontrollern tycker att den har extern styrning låter ju oroväckande, men det skulle kanske kunna vara en följd av för låg spänning in).Hade inget 9v batteri i multimetern så får mäta imorgon på jobbet. Känns lite så att den gått sönder för själva pumpen har en felkods diod på pumpen om nått skulle vara fel å de lyser ej ens Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
wrang Postat 16 januari 2019 Författare Postat 16 januari 2019 Verkar finnas kräm i transformatornSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Christian J Postat 16 januari 2019 Postat 16 januari 2019 Quote dioden för external controllers blinkar i samma takt men svagare och gult. Det låter som om Controllern är inställd på att vara slav åt en extern master-Controller. Går det inte att ändra detta med Select-knappen? Om inte controllerns display ändras om du trycker på knapparna är det kanske fel på controllern. Citera
wrang Postat 16 januari 2019 Författare Postat 16 januari 2019 Nej kan ej välja efter att jag kopplat in strömadaptern Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Christian J Postat 16 januari 2019 Postat 16 januari 2019 Säkert fel på controllern då. Har du någon annan du kan testa med? Sladden går tydligen att skruva loss inuti boxen, enligt manualen. Citera
wrang Postat 16 januari 2019 Författare Postat 16 januari 2019 Nej tyvärr ingen annan kontroller. Vill ej skruva med garanti som gäller å butik svarar ej på mail. Men undra vad som gäller har 5år garanti enligt tunze Butik eller tillverkare som tar det...Vem är tunze generalagent i Sverige Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
danne031 Postat 16 januari 2019 Postat 16 januari 2019 Egentligen är det ju din butik som ska sköta garantier, men jag har sett att på reef2reef har tunze en kille som är ruskigt hjälpsam och det låter som att han många gånger hjälpt folk personligen via pm med garantiärenden. Med det i åtanke kanske du kan maila tunze direkt tänker jag, det kan ju hända att han bara är deras gubbe i staterna så att säga. Citera
Christian J Postat 17 januari 2019 Postat 17 januari 2019 2 hours ago, wrang said: Men undra vad som gäller har 5år garanti enligt tunze Svenska garantin (2 år) brukar väl vara enklast, så får butiken reparera eller ersätta. Tunzes egen 5-årsgaranti innebär kanske att du får skicka iväg den på egen bekostnad. 2 hours ago, wrang said: Vem är tunze generalagent i Sverige Gibbon verkar det som: https://www.tunze.com/SE/en/dealer-addresses/in-my-country.html Det här var också intressant: https://www.tunze.com/SE/en/technical-assistance/repair-form.html 1 hour ago, danne031 said: Egentligen är det ju din butik som ska sköta garantier, men jag har sett att på reef2reef har tunze en kille som är ruskigt hjälpsam och det låter som att han många gånger hjälpt folk personligen via pm med garantiärenden. Med det i åtanke kanske du kan maila tunze direkt tänker jag, det kan ju hända att han bara är deras gubbe i staterna så att säga. Det låter som Roger Vitko i USA, han finns även på Reefcentrals Tunze-avdelning. Mycket hjälpsam. Men jag skulle nog kontakta butiken jag köpt pumpen från i första hand. Citera
wrang Postat 18 januari 2019 Författare Postat 18 januari 2019 Fick hjälp utav tunze men skickar in den via butik. Citera
petnym Postat 18 januari 2019 Postat 18 januari 2019 (ändrat) Sa dom vad det var för fel? Ändrat 18 januari 2019 av petnym Citera
wrang Postat 18 januari 2019 Författare Postat 18 januari 2019 38 minuter sedan, petnym sa: Sa dom vad det var för fel? Nej fick bara svar ifrån Mattias Singer att jag skulle skicka in den Citat Dear Mr. Wrang, thank you for your email and we are sorry that you have a problem with one of our products. First you can contact your specialised shop where you bought the item. Our warranty-service works that you should send the defect item to TUNZE Aquarientechnik GmbH Seeshaupter Straße 68 82377 Penzberg GERMANY with a copie from the invoice. The processing time is currently 1 working day. Products returned outside of the warranty or guarantee period will be charged a processing fee of € 15.00. But please add your contactdetails and a short description of the problem. Thank you and regards, Matthias Singer Citera
wrang Postat 9 mars 2019 Författare Postat 9 mars 2019 (ändrat) Fick idag tillbaka pumpen efter 1.5 månads väntan i ovisshet hur det går eller när den kan komma tillvaka Det blev en helt ny pump och kontroller. Ändrat 9 mars 2019 av wrang Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.