AlienOne Postat 8 februari 2019 Postat 8 februari 2019 Hittade följande info på nätet om Tangit... Tangit PVC-U is able to bridge gaps (caused by pipe tolerances) of up to +0.6 mm in compliance with DIN 16970. Har 2 pvc bitar som behöver skarvas men det är ca 2mm glapp runt om. Någon som vet om det fungerar? /Peter Citera
stigigemla Postat 8 februari 2019 Postat 8 februari 2019 Är det runt kan det kanske vara möjligt. Har du en extra av den inre biten skulle jag först testa att värma den så att den sväller. När den är varm och mjuk skulle jag trä in den i den grövre och låta den svalna - stelna där. När det sedan har kallnat går det att limma. Har du bara en av den inre skulle jag stryka ett tunt lager tangit på den och låta det härda minst 12 timmar. Sedan stryka på ett nytt lager så många gånger som det behövs för att bygga upp tjockleken. Men bara tunna lager och låt det härda riktigt mellan varje nytt lager. Om det skulle rinna är den inte rund längre. 1 Citera
AlienOne Postat 8 februari 2019 Författare Postat 8 februari 2019 Som du kan se rätt stort glapp Citera
stigigemla Postat 8 februari 2019 Postat 8 februari 2019 Ett gammalt talesätt är: Gör om gör rätt. Jag tycker det hela ser konstigt ut. Har du fler bilder? Citera
mikoto Postat 8 februari 2019 Postat 8 februari 2019 Ja, ser ju helt fel ut. Vad är det för diameter på bitarna? Ser ut som du har en bit union och en bit slangadapter med någon annan adapter limmad på den. Vilket är helt fel storlek för unionen. Citera
AlienOne Postat 9 februari 2019 Författare Postat 9 februari 2019 Får vänta tills måndag och hoppas på den kopplingarna som kommer då passar bättre... Citera
Lasse Postat 9 februari 2019 Postat 9 februari 2019 Har du blandat tum och mm dimensioner? MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.