Gå till innehåll

Mollyhotell med lite moddning


kajo

Rekommenderade inlägg

Hej,

Du får räkna med att skummarkoppen ska sitta ovanför vattenytan och därmed borde den väl sticka upp ur locket, om du inte ska sänka vattennivån 8-10cm. Jag r har AM miniflotor och har tagit hål för koppen i orginal-locket, jag har dock ett mer traditionellt avlångt "bowfront" akvarie.

/ Hälsningar Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Liten fråga om dina lampor du köpte till, har de samma koppling som orginallampan? ifall man måste köpa ny eller byta ut orginallampan? kör mitt molly med bara orginal, ska ha phish o någon mjukkorall bara så jag har inga planer på att trycka in fler lampor (ännu) : )

S

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har idag en fri höjd i andra facket på 6 cm. Men det går naturligtvis att sänka vattennivån ytterligare. Någon som har måtten på en Maxi-skim 150? Jag kanske skall prova den danska skummaren...http://www.e-akvariet.dk/product_inf...products_id/80

Om jag skulle bygga ett nytt nano så hade jag gjort som det var på mitt gamla.. Bort med all plast i bakkant, dit med en MJ1000 för cirkulation som sög sitt vatten via en fluval ytavrinning och dit med en skummare. Personligen skulle jag satsat på SkimmerBeast 400P skimmer_400p%20thump.gif (Jodå.. Bilden är klickbar.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Saxmark: det är i dessa banor jag tänker också, jag menar visst kanske inte blir så snyggt.. och även om denna skimmerbeast skummare är "oversized" för karet så för mycket skummning kan väl inte va dåligt eller är jag helt fel ute? och sen bara såga snygga hål för retur och intag, frågan är bara hur stor denna powerhead är man får med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

förstå vad fruktansvärt det skulle dunsta utan locket, det är ju bland det bästa med hela karet tycker jag

det dunstar knappt nånting tack vare det! men visst det är ett alternativ ;)

Öhh.. Det sitter väl fläktar i locket om jag inte missminner mig.. Så om man har dem igång torde ju avdunstningen blir högre än utan lock med tanke på att det paserar mer torr luft förbi vattenytan med fläkt ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen...

Nu var det dags att stensätta akvariet. Jag har satt in ca 13 kg sten. Synpunkter på placeringen önskas. Det sitter en caulerpa och någon röd macroalg i karet nu. Förhoppningsvis så hjälper de till att bekämpa kisel mm.

post-1437-14468912539237_thumb.jpg

post-1437-14468912539329_thumb.jpg

post-1437-144689125394_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...