Gå till innehåll

ATI Coral Ocean plus - erfarenheter?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Någon som sitter på erfarenheter utav saltet ATI Coral Ocean Plus som de kan delge.

 

Tänker då på värde utav olika ämnen - löslighet - stabilitet i blandning osv... 

 

Finner inte någon information på nätet om något utav ATI's salter och de har 4 st olika varianter. 

 

Tacksam för hjälp.  

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har bara provat deras färdiglösta, absolute Ocean. Vi testade ett kar som var nyfyllt till 100%  med detta vatten, med ICP. Spot on på allt. Säger ju en del. Jag byter bara med detta from nu, så jag är säker på att ett vattenbyte aldrig kan tillföra en försämring i alla fall. 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu med bra ICP tester så är det (IMO) bättre att köra utan vattenbyte och spara både på pengar och miljö. Frakta salt som färdigblandat - ganska stor miljöbelastning där. 

Först körde jag 12 månader utan vattenbyte - var tvungen att byta mellan 60 och 70 procent pga höga Si värden (20 ppm) Nu har jag kört ytterligare 14 månader utan vattenbyte - men det är klart karet ser ju ut därefter :)

 

fts2.jpg.6d959b8d41b8455046b60dfa3d736028.jpg

 

 

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2019-03-09 at 17:38, Lasse sa:

Nu med bra ICP tester så är det (IMO) bättre att köra utan vattenbyte och spara både på pengar och miljö. Frakta salt som färdigblandat - ganska stor miljöbelastning där. 

Först körde jag 12 månader utan vattenbyte - var tvungen att byta mellan 60 och 70 procent pga höga Si värden (20 ppm) Nu har jag kört ytterligare 14 månader utan vattenbyte - men det är klart karet ser ju ut därefter :)

 

fts2.jpg.6d959b8d41b8455046b60dfa3d736028.jpg

 

 

 

MVH Lasse

Men du har väl salt hemma för akuttillfällen? 

Finner fortsatt inte info på nätet om ATI's torra salt. ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...