Gå till innehåll

Ska borra hål i mit kar för sump..behöver råd


Thorsson

Rekommenderade inlägg

Hej har en 250 liters kar som ja startat upp för 2 månader sedan och det funkar fint..men nu känner jag att jag vill ha en sump.karet är 110x47x50 skulle vilja ha två hål på sidan som ytavrining. prata med glas nissen här i stan och han tyckte att jag var galen när ja ville borra två hål..=/ han sa att det aldrig skulle hålla så ja blev lite förskräckt å vänder mig nu till er om råd..vart ska ja borra hålen?vill helst ha på sidan,hur stora hål mm?tror det är 6mm glas är det för dåligt?kommer det å hålla?:smiley24:

MvH Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo ja har funderat på överriningsbox..kanske är lika bra..dumt å lägga ner för mycke jobb..vill ju ha ett större i fram tiden..men dä är ju dä där om det skulle bli ström av brått??

tack jonas

Är inte bra på överrinningsboxar men strömavbrott borde väll inte vara något hinder för dem? Sen kan det vara en smaksak vad som är estetiskt snyggast.

Men jag skrev kommentaren så att du inte missade alternativet och lägger ingen värdering mellan alternativen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Ser ut som du bor i vadstena och det är ju inte alltför långt från Linköping. Jag har hittat en glasmästare här som sägar att han borrat iallafall 8 akvarium så du kanske kan prata med honom? Vet inte om det är ok att lägga ut namn enligt reglerna så nån "chef" för sidan kanske kan säga om det är ok eller inte...

Själv tänkte jag nog skippa att borra och skaffa en box så länge, så jag har inte provat om glasmästarn håller vad han lovat än.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Ser ut som du bor i vadstena och det är ju inte alltför långt från Linköping. Jag har hittat en glasmästare här som sägar att han borrat iallafall 8 akvarium så du kanske kan prata med honom? Vet inte om det är ok att lägga ut namn enligt reglerna så nån "chef" för sidan kanske kan säga om det är ok eller inte...

Själv tänkte jag nog skippa att borra och skaffa en box så länge, så jag har inte provat om glasmästarn håller vad han lovat än.

Skicka gärna privat pm istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...