rickard81 Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 Men som tur är så klara sumpen ta hand om vattnet om den stannar. Men men fick igång den iigen af.De hade varit värre om ytavrinningen hade sats igen, hur kan man lösa det på ett bra sätt alltså om nu det skulle hända. Kan ju vara bra att veta. Citera
Klubbsson Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 Jag har satt min returpump så pass högt i sumpen att den går torr innan akvariet blir överfullt. Citera
saf99 Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 Koppla returpumpen till en nivåvakt i akvariet. Citera
Ahab Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 Jag har satt min returpump så pass högt i sumpen att den går torr innan akvariet blir överfullt.Men då har du inte automatisk påfyllning av osmosvatten? Eller? Citera
Sillen Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 Koppla returpumpen till en nivåvakt i akvariet.Tackart för ett mycket värdefullt tips som i alla fall inte jag har tänkt på! Citera
metcrue Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Gör sista facket i sumpen så pass litet att de bara blir några liter. Sätt sedan dubbla nivå vakter på påfyllningen, de flesta på marknaden har en extra för överfyllnads skydd, vänd denna upp och ner så bryter det när det är torrt i sista facket. Med denna underbara förklaring får du nästan ringa om du inte förstår, det är så svårt att förklara så här i textform. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.