time for heroes Postat 7 april 2019 Postat 7 april 2019 Köpte en liten Catalaphyllia igår. Den var lite seg att blomma ut men nu på kvällen har den blommat ut någorlunda. Men nu har min pepparmintsräka varit på och grävt i den så den har slutit sig igen... Tog en liten drastisk åtgärd och tog botten av en genomskinlig PET flaska och la som skydd över korallen (några hål också för vattencirkulationen). Nu har jag en rätt frustreread räka som försöker komma åt korallen. Var mitt motdrag mot räkan rätt? Citera
kaptenen Postat 8 april 2019 Postat 8 april 2019 Har upplevt liknande problem med pepparmintsräkor flertalet gånger. Slutar oftast med att räkan ryker ned i sumpen men första gången slutade det med att korallen inte klarade av det. Att lägga till det så har jag aldrig varit snål med maten, snarare tvärtom. Citera
pikkenix Postat 9 april 2019 Postat 9 april 2019 Har upplevt liknande problem med pepparmintsräkor flertalet gånger. Slutar oftast med att räkan ryker ned i sumpen men första gången slutade det med att korallen inte klarade av det. Att lägga till det så har jag aldrig varit snål med maten, snarare tvärtom. Tips på hur man fångar räkorna?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.