Gå till innehåll

Iks Aquastart nivå


Micke_Tj

Rekommenderade inlägg

Nej tyvärr de enda jag hittade på IKS hemsida var (item no. 1005)

http://www.iks-aqua.com/html/engl/aquastar_module_pegel.php

Ser ut att vara lite så hur de olika webbshopparna har eller laggt in. Hoppas bara de visar och man får den som är på bilden och ej får nån annan.

Men den nya optiska är de jag sett mest på de olika sidorna så det är nog denna som är aktuell på marknaden att köpa!??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pratade med Korallfisken nyss och enligt dom skall det finnas två kvaliteter på dessa givare. Den billigare håller bara ett tag (1 - 2 år) och den dyrare betydligt längre. Någon som vet något om detta?

Kan det vara en missuppfattning. Det finns två kvaliteter av ph- och redoxmätare. Jag har haft båda sorterna och tyckte att den billigare började driva i mätområdet efter cirka 2 år. När jag bytte så tog jag en dyrare modell som hittils inte har uppvisat samma problem. Den har en helt annan utformning med kolonnen i glas i stället för en mätkropp som sitter innuti ett metallrör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske har du rätt, men jag fick kalibrera om min gamla givare hela tiden. Men det kan ju bero av att IKS'en tappar koncepten om det tar lång tid att läsa av värdena från proben. Och det får effekten att mätvärdena på IKS som presenteras "driver"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han hade fattat fel. Han trodde jag menade pH-proben?!? Priset här också mer än 50% dyrare än i Danmark/Tyskland. Kanske köper en flottörgivare (Deltec) som finns till salu här på guiden.

Min salthaltsmätare driver lite mellan kalibreringarna. Lite irriterande men brukar kolla den mot en refraktometer när det är dags att kalibrera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...