Gå till innehåll

Hur länge kan man lagerhålla lysrör.


Linnex

Rekommenderade inlägg

Guest lysröret

T8?

T12 VHO skulle jag tro. dvs 140w eller?

lysrör kan du spara i all evighet, men gasen kan gå ur efter många år.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

T8?

T12 VHO skulle jag tro. dvs 140w eller?

lysrör kan du spara i all evighet, men gasen kan gå ur efter många år.

100W ca 180 cm långa. Philips UVA.... Trodde att det var vanliga T8... men det spelar mindre roll.

Anledning till att jag frågar är att jag tänkte skrota ut en solhimmel som har helt nya rör. Så det är möjligt att de rören blir liggande ett XX antal år innan de återanvänds.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

100W ca 180 cm långa. Philips UVA.... Trodde att det var vanliga T8... men det spelar mindre roll.

Anledning till att jag frågar är att jag tänkte skrota ut en solhimmel som har helt nya rör. Så det är möjligt att de rören blir liggande ett XX antal år innan de återanvänds.

Släng upp ett par hållare i sovrummstaket och stek tanten så blir hon säkert lycklig.. :)

Sedan kan du ju alltid hävda att du får ont i ögonen av våglängden och måste vara i ett annat rum när hon solar.. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Släng upp ett par hållare i sovrummstaket och stek tanten så blir hon säkert lycklig.. :)

Sedan kan du ju alltid hävda att du får ont i ögonen av våglängden och måste vara i ett annat rum när hon solar.. ;)

Mja... vi köpte ett helkropps och har inget behov av himmeln. Därav att vi skrotar ut den... men då rören max har gått 10 h efter bytet så vill jag inte slänga dem då de även passar i helkroppssolariet. men de kommer bli liggande länge då livslängd på solarierör räknas till ca 5000 h.... och jag tror inte att solariet kommer gå mer än kanske 50 h/år...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...