xxxperxxx Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 HEJ. Såg just en sak i mitt kar som jag inte trodde var möjlig. Jag har ställt 2 st Acropora horrida väldigt nära varandra, och såg nu ett par månader senare att de växt ihop på ett ställe. Två grnar har mötts, och istället för att vika av eller sluta växa, växt in i varandra så de inte går att ta isär utan att bryta av korallerna. Nån annan som råkat ut för såna här konstigheter? Eller det kan ske inte är så ovanligt? Citera
jimmy Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Tror inte det är så ovanligt när det är samma sort på dom men har inte varit med om det själv Citera
JMAONE Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Var det inte det som de berättade om i serien Equator som gick på Animal planet? Citera
stigigemla Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Jag tror att de flesta småpolypiga kan växa ihop.Hos mig Acropora, Hydnopora, Montipora och Seraitopora.Inte de med större polyper som t.ex Caulastrea eller Euphyllia. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Mycket vanligt fenomen om det är samma art. Citera
Laserbengan Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Jag har det fenomenet i mitt kar på flera ställen. Men det är olika arter som väver ihop!Det blir ett ingenmansland som en liten rand på grenen dock. Skall försöka ta bilder på det såsmåningom. Det ser märkligt ut!! Citera
thomas5547 Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Jag har haft två olika en gång, som växte ihop.. blev nån annan sort.. typ Hybrid. eller nått.. Citera
Hultis Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Var det inte det som de berättade om i serien Equator som gick på Animal planet?jo jag har oxå för mig att dom berättade nåt om hur dom växte ihop med varandra och bildade hybrider m.m. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.