Mr_cheezy Postat 25 december 2019 Postat 25 december 2019 Hej, Grabben fick ett nano kar i julklapp. Han sa att han gärna ville ha knappar men jag sa nej ( pga risken med giftiga ) Har varit borta ifrån hobbyn i flera år då tänkte bara kolla här, är alla big NO No eller finns det dom som är helt säkra att ha? Ska man övertala honom att hålla sig till riccordea florida och lps? Citera
danne031 Postat 25 december 2019 Postat 25 december 2019 Zoanthus är antagligen en av de vanligare korallerna i hobbyn, faran med palytoxin är absolut verklig men undviker man palythoa så är risken i det närmaste obefintlig. Citera
Mr_cheezy Postat 26 december 2019 Författare Postat 26 december 2019 Jo vet att de är bland de vanligast koraller vi har i akvarium. Har själv haft olika knappar i flera år, även de riktigt otrevliga innan vi i hobbyn började prata om hur pass giftiga de är. Så vet att risken är liten om man inte gör något dumt och får gifter luftburet. Men vill ändå vara säker på min grabbs akvarium, då det står i hans rum och det är lätt att de glömmer sig och kanske stoppar ner något finger utan att sedan tvätta sig Så ”designer” zoanthus är relativt säkra? Citera
aeon Postat 2 juni 2020 Postat 2 juni 2020 Jag hade struntat i att ha knappar om jag var er. Super onödigt när det finns så många andra häftiga koraller! Citera
peterj66 Postat 2 juni 2020 Postat 2 juni 2020 +1 på strunta i dem. Även om risken är liten så är den onödig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.