Gå till innehåll

Hvilken skummer?? 470 liters kar


Rekommenderade inlägg

Hei, nå spør jeg alle. Jeg har et percula120, 470 liter korallrevskar.

Og vil bytte min multi1000-percula, den er for dårlig.

Hva skal jeg velge?

Hvilken skummer har andre folk her inne?

AquaMedic?

Schuran?

H&S?

ATI?

RedSea?

GroTech?

Tunze?

Royal exclusive?

Deltec?

Andre merker jeg har glemt? Vil jo gjerne ha mest mulig "bang for bucks". Synes kanskje Deltec er blitt litt overpriset? Noen med noen meninger???

Og jeg vil gjerne vite hvem som har hva. Kanskje en liten "poll" på forumet?

Hvilken skummer har du i ditt kar? Og så med vanligste alternativene?

Mvh.

2mas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

hej.

jag skulle nog stryka de som är minst bra till att börja med.

jag säger, stryk tunze o schuran!

det är enbart mitt personliga tycke så du får göra som du vill.

personligen gillar jag H&S, men jag kan tänka mig att skillnaden mellan de andra inte är så särskilt stor.

Har själv en Aquarium Systems SeaClone 100, men den är icke igång då jag inte grejat karet ännu.

denna skummare har fått ta en del kritik så jag ska se om jag kan vända på ryktet och se om den är så dålig som den blivit klassad som.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jeg er nok også nybegynner. Har hatt karet i 1 år, og et annet kar i 1 år før det, så min erfaring med saltvatten er bare 2 år. Har lært MYE på disse 2 årene.

Meget bra tråd. Jeg har nemlig fått et tilbud på en ATI Twister. Som kommer på under halve prisen for en Deltec AP701. Så derfor var jeg ute etter om noen hadde erfaringer med ATI skummere. Har også sett på en H&S150, eller 200. Men den er en del dyrere igjen.

Jeg må også finne ut om jeg MÅ bygge sump på percula karet hvis jeg skal ha skummer under, eller om det finnes skummere med lukkede systemer. noe det vel IKKE gjør, jo mere jeg tenker på det, jo mere usannsynlig høres det.

Så det blir vel en liten sump under.

Men, fremdeles mottas alle tips/erfaringer med andre skummere enn Deltec med takk. Erfaringer med Deltec også selvfølgelig. Men der finnes det så mange som har prøvd. Hadde vært moro å finne noe annet som faktisk gjorde jobben like bra. RedSea Prizm har jeg vel ikke hørt annet enn negativt om, hvertfall alt for lite til mitt kar.

Mvh.

Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Här finns en mycket prisvärd skummare med lite ny design som fungerar i akvarier upp till 1000 l. Den heter Cyclon AS och går att läsa om på www.zc-aquarientechnik.de. Liten, effektiv och mycket tyst. Kräver absolut ingen inställning utan det är bara att ställa den i sumpen eller hänga den på kanten till sumpen eller akvariet. Drivs med antingen den medföljande AquaBee pumpen eller med en Eheim 1060 alt 1260. Suverän liten kompakt venturi skummare till ett bra pris.

Mvh

Nils G

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

grosberg:

Varför inte slå på stort med ATI´s nya skummare den heter ATI Bubble Master skall visst vara bra och kraftfull.

ATI Twister finns det en uppgradering för

Upgrade Kit f. ATI Twister

Pumpen-Upgrade für den ATI Twister Abschäumer, bestehend aus modifizierter Eheim 1250 Dispergator Pumpe mit Fadenrad und Luftmengenmesser zur Kontrolle des Luftdurchsatzes. Die Pumpe wird einfach gegen die alte ausgetauscht.

Länk

Om du skall göra om ditt percula 120 vart kommer du ha sumpen då. Vid sidan av karet eller under karet.

Vore kul och veta hur du tänkt då jag skall göra om mitt percula 90 med sump och ytavrinningsbox vid sidan av karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Planen var å kjøre sumpen i skapet under, med skumaren, og ta vekk nederste hyllen og lage ferskvannsreservoar der.

http://www.saltvannsforum.no/modules/coppermine/albums/userpics/10553/1.jpg

Noe som denne hadde jeg tenkt meg.

Har vurdert den Bubblemaster'en ja. Men den er en del dyrere, skal heller høre om jeg kan få med oppgraderingen til Twisteren. tror den er med. Den er helt ny, butikken skulle prøvekjøre den. Men de fikk en H&S150 i stedet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har beställt en ATI bubblemaster men dom har inga på lager hos ATI då dom har sålt slut på dom, Då efter frågan har varit väldigt stor tydligen. Men jag skall få min inom 14dagar säger dom nu. Kommer att lägga upp bilder på den när jag har fått den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...