greger Postat 25 januari 2020 Postat 25 januari 2020 ELEMENTALS TRACE ELEMENTALS TRACE spårämneslösningar av högsta renhetsgrad för att kompensera brister i korallakvarium. ELEMENTALS TRACE element solutions erbjuder ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att kompensera för uppkomsten av specifika brister från t.ex. spårelementsförbrukning i ditt korallekvarium. Elementals Trace finns i 250ml flaskor! Mer information hittar du på vår hemsida : www.faunamarin.de 1 Citera
danne031 Postat 25 januari 2020 Postat 25 januari 2020 Tänkte du diskutera något här @greger ? Ser mest ut som en annons och senast jag kollade har vi inte FM i registret Citera
mikoto Postat 25 januari 2020 Postat 25 januari 2020 Det gav mig en utmärkt uppdatering till min signatur iaf! Citera
petnym Postat 25 januari 2020 Postat 25 januari 2020 Trevligt med lite större flaskor! Känns ju lite jobbigt med Triton-labs 100-milliliterflaskor när man ska dosera 50 ml i ena akvariet och 40 ml i andra efter ett test... Dessa flaskor från FM verkar både större och högre koncentration än Triton-labs motsvarighet. Hoppas bara priset är rätt... Citera
KennethN Postat 25 januari 2020 Postat 25 januari 2020 Och de anger vilken koncentration det är så man vet hur mycket man faktiskt doserar Citera
petnym Postat 25 januari 2020 Postat 25 januari 2020 32 minuter sedan, KennethN sa: Och de anger vilken koncentration det är så man vet hur mycket man faktiskt doserar Ja, Triton-lab hade ju kunnat kosta på sig att skriva ut koncentrationen, men det är ju ganska lätt att räkna ut baklänges efter att man fått doseringsrekommendation efter ett ICP-test. Citera
petnym Postat 26 januari 2020 Postat 26 januari 2020 On 2020-01-25 at 11:06, greger sa: ELEMENTALS TRACE Finns dessa att köpa i Sverige någonstans? Jag hittade ett ställe Tyskland men de hade av någon anledning inte Lithium-flaskan, vilket är ett av ämnena jag har slut på... Jag är främst ute efter Zn, Mn, Mo, V, I, Li, Ni, samt ej trace / ej på bild Sr, B, Br. Citera
greger Postat 4 februari 2020 Författare Postat 4 februari 2020 (ändrat) On 2020-01-25 at 11:06, greger sa: ELEMENTALS TRACE ELEMENTALS TRACE spårämneslösningar av högsta renhetsgrad för att kompensera brister i korallakvarium. ELEMENTALS TRACE element solutions erbjuder ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att kompensera för uppkomsten av specifika brister från t.ex. spårelementsförbrukning i ditt korallekvarium. Elementals Trace finns i 250ml flaskor! Mer information hittar du på vår hemsida : www.faunamarin.de Nej, det var inget diskussionsunderlag, utan bara info om nya produkter som kan vara av intresse för t.ex. ICP testanvändarna - så då får du ta bort den om det inte ok! //Leffe Ändrat 4 februari 2020 av greger 1 Citera
petnym Postat 9 april 2020 Postat 9 april 2020 On 2020-01-26 at 14:04, petnym sa: Finns dessa att köpa i Sverige någonstans? Jag hittade ett ställe Tyskland men de hade av någon anledning inte Lithium-flaskan, vilket är ett av ämnena jag har slut på... Jag är främst ute efter Zn, Mn, Mo, V, I, Li, Ni, samt ej trace / ej på bild Sr, B, Br. Verkar inte finnas i Sverige, så jag beställde några av flaskorna från Tyskland istället... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.