grizz Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Efter att ha gått från rsr 350 till detta nano kar känns detta nästan roligare! Även om detta bara är i startgroparna. Jag anlitade iaf Akvarielagret till att bygga själva karet. 6mm optiwite glas med måtten 85x35x20cm. Sen slaktade jag ett Fluval Flex och tog filterfacket som jag monterade i mitt nya kar istället. I karet blev det levande sand & sten. Delar av stenen går över vattenlinjen där jag "planterat" luftplantor samt ett mangroveskott i filterfacket som blir belyst av en växtlampa ca 6 timmar/dygnet. Belysningen över själva karet är just nu en spectra men kommer att bytas ut mot en maxspect razor nano från mitt andra nanokar framöver. På kortsidan har jag en jebao rw-4 som funkar över förväntan. Läger ut lite bilder på "bygget" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 (edited) Kommer endast att köra lättare koraller (LPS och Mjuka) Just nu i karet. Sinularia Grön stjärnpolyp Ricordea florida Zoa's Edited February 9, 2020 by grizz Ändra länk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 3st babylon snäckor 2st Eldräkor 1st pepparminträka 3st bumble bee snäckor 3st turbosniglar Och 2st clownfiskar huserar just nu i karet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard81 Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Kanonfint ska bli kul att följa detta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
embl Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 väldigt snyggt, blir definitivt att följa detta 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slanten Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Väldigt snyggt! Jag är svag för grunda akvarier, så detta är verkligen smakfullt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 Tack å kul att ni gillar de! Uppdaterar när det händer något nytt. Just nu får de tugga på bara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted February 19, 2020 Author Share Posted February 19, 2020 Fått i lite flera koraller denna vecka! Blev 2 fraggpluggar med lite blandade zoas från mitt andra Nano kar. Radioactive Pink sakura Purple bee Rasta Fire on ice samt en euphyllia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 Idag fick jag på Red sea hoppskydd samt fick hem en fragg av Clavularia Tricolor Tog några snabba "top-down" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NovemberRain Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Detta har jag missat, snyggt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted March 7, 2020 Author Share Posted March 7, 2020 On 2020-03-03 at 08:23, NovemberRain sa: Detta har jag missat, snyggt! Tackar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 Åkte på påssjukan i helgen:) Köpte tillbaka en fragg på 1-2 huvuden från min extrema euphyllia glabescens. Kolla skillnaden på den andra euphyllian i bakgrunden. Viss skillnad på längden Sen har vi en sten med en blå discosoma och några olika knappar. Hitta även liten sten under skivan med en blastomussa/knappar Blev även en anemone entacmaea quadricolor och en lila sacrophyton Japan. Bild på dem kommer snart! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted March 13, 2020 Author Share Posted March 13, 2020 (edited) Bild på lila sarcophyton Japan och anemonen Edited March 13, 2020 by grizz Text 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted March 25, 2020 Author Share Posted March 25, 2020 (edited) Korallerna växer så att de knakar! Edited March 25, 2020 by grizz Text 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mogge77 Posted March 29, 2020 Share Posted March 29, 2020 Vilken fantastisk färg på anemonen, den har jag aldrig sett förut.. Vart har du hittat den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted March 29, 2020 Author Share Posted March 29, 2020 9 timmar sedan, mogge77 sa: Vilken fantastisk färg på anemonen, den har jag aldrig sett förut.. Vart har du hittat den? Tackar! Det är en entacmaea quadricolor. Köpt av en privatperson 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted March 31, 2020 Author Share Posted March 31, 2020 Lite bättre bild ovanifrån på anemonen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted March 31, 2020 Author Share Posted March 31, 2020 favoriten i karet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted April 4, 2020 Author Share Posted April 4, 2020 (edited) Tog några närbilder häromkvällen! Edited April 4, 2020 by grizz Länkar funka inte 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qurex Posted April 5, 2020 Share Posted April 5, 2020 Vad har du för växter som ska växa på stenen ovan vattenytan förutom mangrove? Klarar du dig utan ato? Känns som att det borde avdunsta en hel del med så stor öppen yta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted April 7, 2020 Author Share Posted April 7, 2020 On 2020-04-05 at 19:23, Qurex sa: Vad har du för växter som ska växa på stenen ovan vattenytan förutom mangrove? Klarar du dig utan ato? Känns som att det borde avdunsta en hel del med så stor öppen yta? Just nu har jag aloe vara. Hade luftplantor tidigare med dem gilla inte det å tynade bort. Det skulle absolut vara lättare med ato. Men det funkar att fylla manuellt. Fyller ca 1l /dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizz Posted April 8, 2020 Author Share Posted April 8, 2020 Detta är det jag doserar manuellt. Kh/mg/Ca varje dag Resterande ca 1-2 ggr i veckan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts