Richard_22 Postat 25 maj 2020 Postat 25 maj 2020 Hej! Vattnet i akvariet har helt plötsligt blivit väldigt grumligt och väldigt vitt i färgen mitt från ingenstans... vad sjutton beror det på? Alla fiskar och koraller verkar inte bry sig, än iallafall... såg helt normalt ut för någon timme sen. Nån som har nån idé? Mvh Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Christian J Postat 25 maj 2020 Postat 25 maj 2020 Ny sand? Snäckor som leker? Bakterieblomning pga kolkälleöverdosering? Citera
Richard_22 Postat 25 maj 2020 Författare Postat 25 maj 2020 Ny sand? Snäckor som leker? Bakterieblomning pga kolkälleöverdosering?Tack för ditt svar! Har ingen ny sand och ingen kolkälla så det faller ju bort. Det där med snäckorna vet jag inte... har ju ett gäng men aldrig sett ut såhär förut. Brukar det kunna bli såhär av dem? Mvh Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Christian J Postat 25 maj 2020 Postat 25 maj 2020 2 hours ago, Richard_22 said: Det där med snäckorna vet jag inte... har ju ett gäng men aldrig sett ut såhär förut. Brukar det kunna bli såhär av dem? Ja det förekommer, isf bör vattnet klarna inom ett par timmat. Minns inte om det märks i skummaren också. Även koraller kan föröka sig sexuellt i akvarier, men det har jag aldrig varit med om personligen. 1 Citera
Richard_22 Postat 26 maj 2020 Författare Postat 26 maj 2020 Ja det förekommer, isf bör vattnet klarna inom ett par timmat. Minns inte om det märks i skummaren också. Även koraller kan föröka sig sexuellt i akvarier, men det har jag aldrig varit med om personligen.Ja, det kanske var det för nu på morgonen ser det ut som vanligt. Tack för hjälpen! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Qurex Postat 26 maj 2020 Postat 26 maj 2020 5 timmar sedan, Richard_22 sa: Ja, det kanske var det för nu på morgonen ser det ut som vanligt. Tack för hjälpen! Skickat från min iPhone med Tapatalk Jag hade Throcus snäckor som gjorde precis så. Blev mjölkvitt i hela karet. (120l). Dagen efter var det borta. Om du har tur så kanske du kan om några veckor få syn på knappnålshuvud stora turbosnäckor. Jag fick iaf ett 10tal men som tyvärr senare dog i ett dino utbrott. Citera
Petter N Postat 26 maj 2020 Postat 26 maj 2020 Jag råkade ut för att samtliga mina Trochus-snäckor fick för sig att leka vid samma tillfälle för att par veckor sedan. Det blev helt vitt i akvariet (625 liter), men det försvann på ett par timmar. Det påverkade inte vad jag kunde se skummaren. Leken skedde timmarna efter att jag tillfört en del tillsatser i form av magnesium och boron. Detta kan givetvis vara en tillfällighet. Citera
danne031 Postat 30 maj 2020 Postat 30 maj 2020 Fun fact det kan även vara borstmaskar som förökar sig, eller sjöstjärnor, såna där små man oftast bara ser armarna på sticka ut överallt 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.