Kexxet Postat 30 maj 2020 Dela Postat 30 maj 2020 Vad tror ni om dessa värden ifrån mitt senaste Tritontest.... Mätvärde Börvärde Skillnad Al 4976.00 μg/l 2.00 μg/l 4974.00 B 4270.00 mg/l 4.50 mg/l 4265.50 Sr 3743.00 mg/l 8.00 mg/l 3735.00 V 4046.00 μg/l 1.20 μg/l 4044.80 P 7098.00 μg/l 6.00 μg/l 7092.00 PO4 21.720 mg/l 0.018 mg/l 21.702 2020-05-30.pdf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 30 maj 2020 Dela Postat 30 maj 2020 Det var en till här nu som rapporterade helt orealistiska siffror. Det verkar som om de har haft något stort fel och ingen reagerat. Kontakta dem omedelbart och be dem analysera B provet MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jois Postat 30 maj 2020 Dela Postat 30 maj 2020 Hej! Nej, de har haft någon form av problem. Det var mitt test som också var helt crazy. Jag har fått nytt svar och resultat. Se min tråd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kexxet Postat 30 maj 2020 Författare Dela Postat 30 maj 2020 Japp ett mail har gått iväg till kundservice, tur att felet är så horribelt stort så det borde inte vara någon tvekan om det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jois Postat 30 maj 2020 Dela Postat 30 maj 2020 Ja, jag är ingen expert. Men jag satte typ kaffet i halsen.... 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kexxet Postat 30 maj 2020 Författare Dela Postat 30 maj 2020 Fick nu ett mail om att mina siffror blivit uppdaterade, nu ser det trovärdigt ut igen.... 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 31 maj 2020 Dela Postat 31 maj 2020 Skönt att det löste sig MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 12 juli 2020 Dela Postat 12 juli 2020 On 2020-05-30 at 15:03, Kexxet sa: Vad tror ni om dessa värden ifrån mitt senaste Tritontest.... Mätvärde Börvärde Skillnad Al 4976.00 μg/l 2.00 μg/l 4974.00 B 4270.00 mg/l 4.50 mg/l 4265.50 Sr 3743.00 mg/l 8.00 mg/l 3735.00 V 4046.00 μg/l 1.20 μg/l 4044.80 P 7098.00 μg/l 6.00 μg/l 7092.00 PO4 21.720 mg/l 0.018 mg/l 21.702 2020-05-30.pdf 119 kB · 11 downloads håller med Lasse, detta är fel, rapportera. Det luriga är när felen är mindre, man skall alltid va observant o förstå att även ICP kan ha fel(alltså alla kan ha fel, ingen kritik mot ICP, utan att man skall va kritisk o förstå att det krävs referensvätska för o veta) , då det är en maskin som skall skötas, kalibreras mm. Jag såg nyligen en test på reef2reef, där man tog 9 ICP , 3 olika företag, ett av företagen (ej europa) stack ut med uppenbara skillnader. lurigt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 12 juli 2020 Dela Postat 12 juli 2020 On 2020-05-30 at 20:46, Kexxet sa: Fick nu ett mail om att mina siffror blivit uppdaterade, nu ser det trovärdigt ut igen.... vad var orsaken? o hur ser testet ut nu? Hurt länge sparar dom ”B-vattnet”? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kexxet Postat 17 juli 2020 Författare Dela Postat 17 juli 2020 Inget svar på vad som var fel, bara ett mail om att det fanns nya siffror att titta på.. De nya siffrorna kom bara timmar efter jag felmeddelande, så jag vet inte hur länge de sparar proverna. doc updated.pdf 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 17 juli 2020 Dela Postat 17 juli 2020 2 timmar sedan, Kexxet sa: Inget svar på vad som var fel, bara ett mail om att det fanns nya siffror att titta på.. De nya siffrorna kom bara timmar efter jag felmeddelande, så jag vet inte hur länge de sparar proverna. doc updated.pdf 119 kB · 2 downloads Dålig kundservice o kan destruera ett förtroende. Ta ett annat yrke, serviceyrke o du gör ett GROVT fel som här, ett systemfel kanske så 100% blir fel. Då ger man kunden en förklaring, en ursäkt, o sen det rätta. Uselt handlagt av Triton. /Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 17 juli 2020 Dela Postat 17 juli 2020 Sen är det dåligt av dom att inte ha ett program som sortera ut orimligheter. Det skall alla bra mätenheter ha, o ett orimligt värde görs per automatik om. Det gör du ju till o med själv hemma. Jag tycker detta handläggandet är riktigt dåligt av Triton o du bör meddela dom detta så det blir bättring. Att göra fel är ok, det gör alla ibland, men det är hur man hanterar felet som är det dåliga, samt att man inte har ett system som gör att ett sådant här grovt fel inte släpps igenom . /Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 juli 2020 Dela Postat 17 juli 2020 Det var ett fel beroende på uppdatering av hemsidan - inte mätningarna. MVH Lasse 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 18 juli 2020 Dela Postat 18 juli 2020 10 timmar sedan, Lasse sa: Det var ett fel beroende på uppdatering av hemsidan - inte mätningarna. MVH Lasse Jag vände mig emot det som Kexxet skrev att han inte fick nån förklaring, utan bara ett nytt mail med rätta värden. Info, som tex denna du delger, är viktig för att bibehålla ett förtroende. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 18 juli 2020 Dela Postat 18 juli 2020 1 timme sedan, jonasroman sa: Jag vände mig emot det som Kexxet skrev att han inte fick nån förklaring, utan bara ett nytt mail med rätta värden. Info, som tex denna du delger, är viktig för att bibehålla ett förtroende. Håller helt med. Det är liksom hela grundpelaren i kundkontakten och att behålla förtroende. En missnöjd kund sprider vetskap om vad som är fel betydligt mer än vad en nöjd kund sprider hur allt är rätt. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 18 juli 2020 Dela Postat 18 juli 2020 2 timmar sedan, kaptenen sa: Håller helt med. Det är liksom hela grundpelaren i kundkontakten och att behålla förtroende. En missnöjd kund sprider vetskap om vad som är fel betydligt mer än vad en nöjd kund sprider hur allt är rätt. Vill bara tillägga till detta att vi inte vet hur många gånger Triton gjort saker likt detta, men att en dålig gång väger tyngre än 100 bra gånger. Så basera inte inlägget som att jag tycker Triton är sämre på sitt utförande - utan Triton så hade jag personligen troligen inte haft samma förutsättningar att kunna göra vettiga beslut i mitt vardagliga underhåll av akvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 18 juli 2020 Dela Postat 18 juli 2020 1 minut sedan, kaptenen sa: Vill bara tillägga till detta att vi inte vet hur många gånger Triton gjort saker likt detta, men att en dålig gång väger tyngre än 100 bra gånger. Så basera inte inlägget som att jag tycker Triton är sämre på sitt utförande - utan Triton så hade jag personligen troligen inte haft samma förutsättningar att kunna göra vettiga beslut i mitt vardagliga underhåll av akvariet. exakt, det är viktigt att skilja på att det Triton gör i sak är superbra, och HUR dom gör det. Det senare kan bli bättre emellanåt. Tex deras KH grej, där Lasse o jag tjafsar, men är ändå överens om att dom borde nöja sig med att svara ut det dom mäter, karbonatalkalinitet, o inget annat. /Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.