Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag vill minnas att Claude på FM menade att flour på något sätt hade med jod att göra, något om att låga flour-värde gjorde att jod inte kunde tas upp (eller oxidera??) Och därmed gav lågt flour högt jod...

• Gilla 1
  • 3 veckor senare...
Postat

Ser att du dras med samma typ av "cyano" i sand och på glas som jag har haft i nästan två år nu. Har fällt med CaCO3 mjöl som jag rört i ett glas med vatten från skummarkoppen. Det gör inte läget värre - när jag körde varje vecka så gick Cyanon tillbaka. Har stoppat för tillfället.

MVH Lasse

• Gilla 1
Postat
1 timme sedan, Lasse skrev:

Ser att du dras med samma typ av "cyano" i sand och på glas som jag har haft i nästan två år nu. Har fällt med CaCO3 mjöl som jag rört i ett glas med vatten från skummarkoppen. Det gör inte läget värre - när jag körde varje vecka så gick Cyanon tillbaka. Har stoppat för tillfället.

MVH Lasse

jag har försökt att "vänta ut" cyanon, men det verkar inte funka. 

enligt Oceamo så har jag mycket organiskt material i vattnet och ska skumma blött och göra vattenbyte. 

Postat
43 minuter sedan, nike83 skrev:

jag har försökt att "vänta ut" cyanon, men det verkar inte funka. 

enligt Oceamo så har jag mycket organiskt material i vattnet och ska skumma blött och göra vattenbyte. 

Vad är ditt SAC254 värde? Mitt är för närvarande 16,55/m Jag har fått ner det från 18,55 med hjälp av fällning och oxidator. Den här mätmetoden är rätt ny så det är svårt att säga vad den betyder just nu. Intressant att veta ditt värde.

MVH Lasse

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...