jeber Postat 15 juni 2022 Författare Postat 15 juni 2022 Räta upp bilden så man kan se buken. Ett rör = hona Två rör = hane. Aha, ska kolla och se om jag kan få bättre bild Citera
jeber Postat 10 juli 2022 Författare Postat 10 juli 2022 Blev lite byteshandel idag så jag fick bygga om Citera
jeber Postat 6 augusti 2022 Författare Postat 6 augusti 2022 Lite cyano i sanden hoppas det försvinner av sig själv! Citera
jeber Postat 8 augusti 2022 Författare Postat 8 augusti 2022 Tråkigt! Kör en dos red slime remover idag och ser hur det blir 1 Citera
jeber Postat 15 augusti 2022 Författare Postat 15 augusti 2022 Red slime hjälpte ingenting denna gången! Kör lite mer flöde på pumparna och ska störa skiten så mycket jag orkar. Kanske lite överdrivet Citera
Jojo Postat 16 augusti 2022 Postat 16 augusti 2022 Jag provade att kraftigt minska belysningen en period, med bra resultat. 1 Citera
jeber Postat 17 augusti 2022 Författare Postat 17 augusti 2022 Jag provade att kraftigt minska belysningen en period, med bra resultat.Får nog testa det Citera
Jojo Postat 18 augusti 2022 Postat 18 augusti 2022 22 timmar sedan, jeber skrev: Får nog testa det Håll ett öga på förbrukning av bla KH, som ju minskar iom mindre belysning. 1 Citera
jeber Postat 18 augusti 2022 Författare Postat 18 augusti 2022 Håll ett öga på förbrukning av bla KH, som ju minskar iom mindre belysning. Har inte kommit till skott med något än Citera
jeber Postat 15 september 2022 Författare Postat 15 september 2022 Har en dip i intresset men låter det rulla på. Ändrade en av stenarna, blev inte så dumt. I övrigt håller värdena sig bra men där är lite cyano kvar. 1 Citera
jeber Postat 12 oktober 2022 Författare Postat 12 oktober 2022 Detta blir sista bilden då jag kommer lägga ner jobbar på sjön och är borta 2 veckor vilket blir lite länge för akvariet att klara sig med bara en ointresserad sambo som hjälp. Kommer säkert starta något nytt i mitt liv igen men tack för mig så länge 3 Citera
jeber Postat 13 oktober 2022 Författare Postat 13 oktober 2022 10 timmar sedan, Jojo skrev: Tråkigt att höra men fullt förståligt. Tack Citera
MattiasN Postat 13 oktober 2022 Postat 13 oktober 2022 Ser fint ut men intresset går upp och ner.... Ångrade mig mitt i min ned-/om-läggning så det blir en nystart med ny inriktning istället, du kommer säkert tillbaka till saltträsket, på återseende! 1 Citera
jeber Postat 14 oktober 2022 Författare Postat 14 oktober 2022 Ser fint ut men intresset går upp och ner.... Ångrade mig mitt i min ned-/om-läggning så det blir en nystart med ny inriktning istället, du kommer säkert tillbaka till saltträsket, på återseende! Helt klart funderar redan på ett rsr170 och lite mindre krävande koraller. Vad jag kan se sitter sumpen på baksidan. Tror att det kan vara en lösning för att få allt att funka på ett smidigt sätt. Citera
jeber Postat 19 oktober 2022 Författare Postat 19 oktober 2022 Känns inte alls kul att lägga ner funderar på att starta om istället med ny scape och ny fisk.. lättare koraller och mer lps Kanske en sån som på bilden och ett gäng mindre fiskar typ Pseudanthias squamipinnis?! Vad finns det mer för små ”stim fiskar”? 2 Citera
kaptenen Postat 19 oktober 2022 Postat 19 oktober 2022 Du har ju en del mindre kardinalfiskar som kan stimma bättre än ex. bangaiierna men när de känner sig trygga blir det som med de flesta att de sprider ut sig lite hej vilt. Citera
jeber Postat 20 oktober 2022 Författare Postat 20 oktober 2022 Du har ju en del mindre kardinalfiskar som kan stimma bättre än ex. bangaiierna men när de känner sig trygga blir det som med de flesta att de sprider ut sig lite hej vilt. Tackar får kolla lite på nätet vad det finns för fina fiskar 1 Citera
jeber Postat 23 oktober 2022 Författare Postat 23 oktober 2022 Vad matar ni goniopora med? Tänkte börja ge den lite extra gott Blir en ny/ omstart på akvariet då jag ångra mig i min nerläggning! Tur i oturen är typ tekniken kvar så det blir till att köpa lite nya koraller och nya fiskar. Troligtvis fler bangaier och Anthias men vem vet när man står i en butik och dräglar över allt som man vill ha Får slänga i lite mer Sten med när jag får tag i någon. Citera
Oscarhaglund Postat 23 oktober 2022 Postat 23 oktober 2022 3 minutes ago, jeber said: Vad matar ni goniopora med? Tänkte börja ge den lite extra gott Blir en ny/ omstart på akvariet då jag ångra mig i min nerläggning! Tur i oturen är typ tekniken kvar så det blir till att köpa lite nya koraller och nya fiskar. Troligtvis fler bangaier och Anthias men vem vet när man står i en butik och dräglar över allt som man vill ha Får slänga i lite mer Sten med när jag får tag i någon. Jag vet inte om det är rätt eller fel men jag köpte en massa (för mycket) frystorkad mysis för ett tag sedan. Så det jag gör nu är att jag stöter mysisen i en mortel till ett pulver som jag matar 1 Citera
jeber Postat 23 oktober 2022 Författare Postat 23 oktober 2022 Jag vet inte om det är rätt eller fel men jag köpte en massa (för mycket) frystorkad mysis för ett tag sedan. Så det jag gör nu är att jag stöter mysisen i en mortel till ett pulver som jag matarVäxer det så växer det tycker min växer ganska långsamt eller nästan inget. Får testa något sånt Citera
jeber Postat 26 oktober 2022 Författare Postat 26 oktober 2022 Köpte en Goniopora idag, riktigt snygg grön! Trivs de bäst i sanden eller på en sten? Citera
jeber Postat 7 november 2022 Författare Postat 7 november 2022 Funderar på att ha ett gäng Anthias av den enklare sorten.. måste jag köpa ett hoppnät först? Har lite svårt att bestämma mig för vilka fiskar det ska bli bör ju ha en kirurg med. Citera
kaptenen Postat 7 november 2022 Postat 7 november 2022 Jag kör nuförtiden alltid något typ av hoppskydd. Var med senast i somras att en fisk hoppade när jag inte hade fått upp bakstycket på kåpan än och det är alltid lika dystert att hitta en intorkad fisk på golvet. Du har ju wrassar och de kan också vara rätt hoppglada till och från. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.