MichaelE Postat 22 mars Dela Postat 22 mars 15 hours ago, Oscarhaglund said: Då har du hälften så mycket fosfat som ett akvarium som ser ut såhär. Får en att fundera på hur stor roll det egentligen spelar… Många variabler att ta hänsyn till. Det är en viss skillnad på ett nystartat kar och det på bilden som troligtvis har varit igång i väldigt många år och har en helt annan balans och microliv. I ett kar med massa koraller, inkörd Sten osv osv hade jag inte tyckt att 0.7 hade varit något att bry sig om men insetts fallet så finns det inte mycket som kan konkurrera med snabbväxande organismer som alger. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Oscarhaglund Postat 22 mars Dela Postat 22 mars 2 hours ago, MichaelE said: Många variabler att ta hänsyn till. Det är en viss skillnad på ett nystartat kar och det på bilden som troligtvis har varit igång i väldigt många år och har en helt annan balans och microliv. I ett kar med massa koraller, inkörd Sten osv osv hade jag inte tyckt att 0.7 hade varit något att bry sig om men insetts fallet så finns det inte mycket som kan konkurrera med snabbväxande organismer som alger. Det har du ju absolut rätt i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 9 april Författare Dela Postat 9 april (ändrat) Ändrat 9 april av niki68 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 9 april Författare Dela Postat 9 april Tips vilken färg på refugium led ska man köra , chato i sump ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 10 april Författare Dela Postat 10 april dags att börja dosera dem två flaskorna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Oscarr Postat 21 maj Dela Postat 21 maj Såg att du lagt ut till försäljning, hur kommer det sig har det vart för mycket strul? 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 28 maj Författare Dela Postat 28 maj Ja har slutat med salt !!! 1 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
OR20 Postat 28 maj Dela Postat 28 maj Jättetråkigt att hörs! Ditt kar var ett av de som jag verkligen såg fram emot att få se växa! Jg har själv haft en liten dipp och det ian vara svårt att balansera karet med allt som händer/andra intressen. Hoppas intresset kommer tillbaka i framtiden! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Oscarr Postat 29 maj Dela Postat 29 maj Fick du det sålt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 29 maj Författare Dela Postat 29 maj 2 timmar sedan, Oscarr skrev: Fick du det sålt? Nej Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 29 maj Författare Dela Postat 29 maj (ändrat) On 2024-05-28 at 14:14, OR20 skrev: Jättetråkigt att hörs! Ditt kar var ett av de som jag verkligen såg fram emot att få se växa! Jg har själv haft en liten dipp och det ian vara svårt att balansera karet med allt som händer/andra intressen. Hoppas intresset kommer tillbaka i framtiden! Det blir för jobbigt med så stor kar special nu på sommar man är så mycket ute med familjen, långa semester!!! Nu förstått varför hade så svårt med så höjd nitrate och fosfat, sanden var så smutsig och sten också.Det var fel från början att använda min gamla sand blandat med nya ( hade min gamla ca. 60kg i en stor balja över 1,5 år.Försökte jag skölja den med kran vatten med ändå hjälpte inte.Hade jag kört bara ny levande sand skulle inte vara så kaos. ändå från 2,5 till 0,14 fosfat sist men nitrate aldrig var under 75. Ändrat 29 maj av niki68 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 1 juni Författare Dela Postat 1 juni (ändrat) Karet är tomt Ändrat 1 juni av niki68 1 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Oscarr Postat 18 juni Dela Postat 18 juni Har du fått det sålt än? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 18 juni Författare Dela Postat 18 juni 2 minuter sedan, Oscarr skrev: Har du fått det sålt än? Nej !!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 18 juni Författare Dela Postat 18 juni Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jarecki68 Postat 14 oktober Dela Postat 14 oktober Hej! Har du fått sålt akvariet? Mvh jarecki Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 14 oktober Författare Dela Postat 14 oktober (ändrat) 3 timmar sedan, jarecki68 skrev: Hej! Har du fått sålt akvariet? Mvh jarecki Tjena! Akvarium finns kvar, men har flyttat mina annonser, kör dem på andra sidor. Det verkar att är lite för svårt att hitta en ny ägaren, men bara avvaktar med någon som har lite store vardagsrum Ändrat 14 oktober av niki68 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
linen351 Postat 23 oktober Dela Postat 23 oktober Det här borde ju vara ett grymt akvarium för ett offentligt akvarium. Men de kanske inte handlar på forum? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.