Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
15 hours ago, Oscarhaglund said:

Då har du hälften så mycket fosfat som ett akvarium som ser ut såhär.

17192616_10208590474863273_2422196667447642226_o.thumb.jpg.2db621104281995a742f445777174874.jpg

Får en att fundera på hur stor roll det egentligen spelar…

Många variabler att ta hänsyn till. Det är en viss skillnad på ett nystartat kar och det på bilden som troligtvis har varit igång i väldigt många år och har en helt annan balans och microliv. 

I ett kar med massa koraller, inkörd Sten osv osv hade jag inte tyckt att 0.7 hade varit något att bry sig om men insetts fallet så finns det inte mycket som kan konkurrera med snabbväxande organismer som alger.

• Svar 343
  • Visningar 39,6k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Most Popular Posts

• Goda nyheter allt är klart !!! 2022.09.15👍  

• Äntligen allt på plats !!!

• Som sagt har väntat ganska länge det är som fan rekord väntande ( 22,5  månader ). Resultaten  kommer att bli mycket bra det visar sig att han har kommit ganska långt kommer bli snart leverans. M

Populära bilder

Postat
2 hours ago, MichaelE said:

Många variabler att ta hänsyn till. Det är en viss skillnad på ett nystartat kar och det på bilden som troligtvis har varit igång i väldigt många år och har en helt annan balans och microliv. 

I ett kar med massa koraller, inkörd Sten osv osv hade jag inte tyckt att 0.7 hade varit något att bry sig om men insetts fallet så finns det inte mycket som kan konkurrera med snabbväxande organismer som alger.

Det har du ju absolut rätt i. 

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Tips vilken färg på refugium led ska man köra , chato i sump ?

IMG_5234.jpeg

IMG_5240.jpeg

• 1 månad senare...
Postat

Såg att du lagt ut till försäljning, hur kommer det sig har det vart för mycket strul? 

Postat

Jättetråkigt att hörs! Ditt kar var ett av de som jag verkligen såg fram emot att få se växa! Jg har själv haft en liten dipp och det ian vara svårt att balansera karet med allt som händer/andra intressen. Hoppas intresset kommer tillbaka i framtiden!

Postat
  • Författare
2 timmar sedan, Oscarr skrev:

Fick du det sålt? 

Nej 😊

Postat
  • Författare
On 2024-05-28 at 14:14, OR20 skrev:

Jättetråkigt att hörs! Ditt kar var ett av de som jag verkligen såg fram emot att få se växa! Jg har själv haft en liten dipp och det ian vara svårt att balansera karet med allt som händer/andra intressen. Hoppas intresset kommer tillbaka i framtiden!

Det  blir för jobbigt med så stor kar special nu på sommar man är så mycket ute med familjen, långa semester!!!

Nu förstått varför hade så svårt med så höjd nitrate och fosfat, sanden var så  smutsig och sten också.Det var fel från början att använda min gamla sand blandat med nya ( hade min gamla ca. 60kg i en stor balja över 1,5 år.Försökte jag skölja den med kran vatten med ändå hjälpte inte.Hade jag kört bara ny levande sand skulle inte vara så kaos.

ändå från 2,5 till 0,14 fosfat sist men nitrate aldrig var under 75.

IMG_6641.jpeg

Ändrat av niki68

Postat
  • Författare

Karet är tomt 😢

IMG_6750.jpeg

Ändrat av niki68

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare
2 minuter sedan, Oscarr skrev:

Har du fått det sålt än? 

Nej !!!

• 3 månader senare...
Postat
  • Författare
3 timmar sedan, jarecki68 skrev:

Hej!

Har du fått sålt akvariet?🙂

Mvh 

jarecki

Tjena!

Akvarium finns kvar, men har flyttat mina annonser, kör dem på andra sidor.

Det verkar att är lite för svårt att hitta en ny ägaren, men bara avvaktar med någon som har lite store vardagsrum🙏

Ändrat av niki68

• 2 veckor senare...
Postat

Det här borde ju vara ett grymt akvarium för ett offentligt akvarium. Men de kanske inte handlar på forum?

• 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.