Aquario Postat 11 november 2020 Postat 11 november 2020 Vad har jag köpt. Lätt eller svår? Har haft den ett år men växer väldig långsamt. Tacksam för hjälp. Citera
Aquario Postat 16 november 2020 Författare Postat 16 november 2020 11 timmar sedan, mikoto skrev: Vilka fräcka! Reagerar de på matning? Ja, jo det gör de väll men de är så små att det är svårt att se.... Jag ska börja med att dosera har aldrig gjort det tidigare. Då kanske den växer till sig. Tänkte börja med kalkwaser för det har jag hemma. Eller finns det bättre förlag att dosera?? Citera
stigigemla Postat 16 november 2020 Postat 16 november 2020 Det första steget är alltid att mäta värdena så att man vet vad som behöver doseras. Alltså: Vilka värden har du på kH, Ca, Mg, nitrat och fosfat? Jod och kalium kan också behöva tillsättas ibland. Citera
Aquario Postat 30 november 2020 Författare Postat 30 november 2020 Nu vet jag vad det är! De är Galaxea. Hittade av en slump ett gammalt kvitto med namn på koraller Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.