Gå till innehåll

Addonic'c Reef


Addonic

Rekommenderade inlägg

Hej, jag är nöjd med den, enda som jag inte gillade med den först var att vattnet som cirkulerade i den blev väldigt varmt, men löste det genom att ställa in den så att jag kör den 24/7.. Annars inget negativt om den. Den gör sitt jobb, så man slipper bry sig om ca/kh/mg.

Oki har skälv en likadan som ja inte kopplat in ,, Nu till frågan kan någon föklara 24/7

Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Oki har skälv en likadan som ja inte kopplat in ,, Nu till frågan kan någon föklara 24/7

Mvh Magnus

24/7 = 24 Juli :skrattar:

Nej bara skojade det innebär att man skall köra den pump som matar kalkreaktorn 24timmar 7dagar i veckan alltså konstant drift

Vad har du tänkt att mata din reaktor med för pump. Slangpump eller vanlig cirkulationspump

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

24/7 = 24 Juli :skrattar:

Nej bara skojade det innebär att man skall köra den pump som matar kalkreaktorn 24timmar 7dagar i veckan alltså konstant drift

Vad har du tänkt att mata din reaktor med för pump. Slangpump eller vanlig cirkulationspump

Den gula iks slangpumpen ,, Som ja har över till det Ska väl funka ?

Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Där är säkert lika många sätt att köra en kalkreaktor på som att köra ett saltvattens akvarium på.

Kan man hålla en konstant nivå på ph,kh,ca i karet och även mg beroende på vad du har för media i reaktorn så kan den väl knappast vara felinställd. Det är ju detta man eftersträvar att ha så lite svängningar i karet som möjligt.

Troligen det deltec menar med att inte köra 24/7 är att ofta kar med kalkreaktorer har ett lägre ph "under 8:a" och anledningen till att bara köra 8-10 timmar är kanske för att inte ph:t skall sjunka för mycket. För min egen del har ph:t gått upp från 8.0 till 8.2 sen jag började köra med reaktorn.

Men rätta mig gärna om jag har fel. Alltid roligt att lära sig något nytt i denna hobby.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För min egen del har ph:t gått upp från 8.0 till 8.2 sen jag började köra med reaktorn.

Men rätta mig gärna om jag har fel. Alltid roligt att lära sig något nytt i denna hobby.

Ph-ökningen måste bero på något annat än reaktorn. Väl inställd sänker den inte ph't men öka det kan den knappast göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare, Har inte sätt tråden förrens idag. Ser mycket fint ut dit kar! Jag kommer gärna på besök och kollar in ditt kar och teknik......Mvh, Marcus Svensson

Tjena, tackar för komplimangen.... Du är välkommen när du vill..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser jätte bra ut! När man har så pass mycket lysrör till MH lampor ,försvinner inte glitter effekten då? Ska själv köra

med 3x250 MH + lysrör

Mvh kjell

Hej, provade för skoj skull innan idag att koppla bort dom 4st t5 rören, men det blev ingen skillnad på glitter effekten.

/Mvh Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör jag gärna en dag :)

Du som har hållt på med saltvatten ett tag, jag ska ju starta upp ett 240 liters, du har inga gamla MH du inte använder?

mvh Emil

tyvärr, men hör med Ergoman här på forumet, vet att han inom kort skall sälja en Giserman 2x150w med moonligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...