Rameau Postat 30 november 2020 Postat 30 november 2020 Efter en kaotisk flytt med akvarium som sprack i nedre hörnet när vi ställde ner det i trappen för att vila så är jag idag väldigt glad och och nöjd över att äntligen va igång igen. Försäkring ersatte mig bra och ett nytt Red Sea Reefer 350 är på plats. Teknik för tillfället, Belysning: ATI sirius x4 Cirkulation: Nero 5, Nero 3, Jebao rw4 med batteribackup. Skummare: Coralbox D500 Returpump: aqua medic oceanrunner 3.1 Doseringspump: D&D- p4 Ato: Blau Många sps’er dog under flytten men de flesta LPS’er klarade sig galant! Även min Flavecens dog bjuder på lite bilder på ett mindre än en veckas gammalt rev, sanden åkte i igår och det är redan alger FTS får bli om nån månad när alger är borta... 6 Citera
nike83 Postat 30 november 2020 Postat 30 november 2020 kul att du inte gav upp ! tror du glömde "helbilden" Citera
Rameau Postat 30 november 2020 Författare Postat 30 november 2020 21 minuter sedan, nike83 skrev: kul att du inte gav upp ! tror du glömde "helbilden" Ja som sagt FTS får bli när algerna är borta 1 Citera
nike83 Postat 30 november 2020 Postat 30 november 2020 Nu känner jag mig gammal. Vad är FTS? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rameau Postat 30 november 2020 Författare Postat 30 november 2020 27 minuter sedan, nike83 skrev: Nu känner jag mig gammal. Vad är FTS? Skickat från min iPhone med Tapatalk Full tank shot, helbild på karet 1 Citera
Rameau Postat 18 december 2020 Författare Postat 18 december 2020 Lite nytt inhandlat, zoa från aquariatech som jag tror är spongebob. Även lite nya acropora fraggar, bla pac man, red planet, myagi tort och valida 5 Citera
Rameau Postat 14 januari 2021 Författare Postat 14 januari 2021 (ändrat) Idag kom en leverans från Coraroc.com, snyggt packat må jag säga och cites papper följde även med. Men det var annorlunda packat än vad man är van vid, kom i burkar men namnen på och pluggen var fixerad på plastställning och endast 0,5cm vatten i botten. Det som kom var lite nya pinnar, yellow dragon, matchstick, SSC och blueberry nasuta Ändrat 14 januari 2021 av Rameau 2 Citera
nike83 Postat 14 januari 2021 Postat 14 januari 2021 5 timmar sedan, Rameau skrev: Idag kom en leverans från Coraroc.com, snyggt packat må jag säga och cites papper följde även med. Men det var annorlunda packat än vad man är van vid, kom i burkar men namnen på och pluggen var fixerad på plastställning och endast 0,5cm vatten i botten. Det som kom var lite nya pinnar, yellow dragon, matchstick, SSC och blueberry nasuta spännande! klarar sig korallerna med bara lite vatten i bägaren? Citera
Rameau Postat 14 januari 2021 Författare Postat 14 januari 2021 15 minuter sedan, nike83 skrev: spännande! klarar sig korallerna med bara lite vatten i bägaren? Minst sagt, so far so good Citera
spiken Postat 14 januari 2021 Postat 14 januari 2021 Har handlat 4ggr av coraroc....det funkar perfekt med den paketeringen Citera
Kim Rosenqvist Postat 14 januari 2021 Postat 14 januari 2021 6 timmar sedan, Rameau skrev: och endast 0,5cm vatten i botten. What? På riktigt? Avsiktligt, så att säga? Citera
Rameau Postat 14 januari 2021 Författare Postat 14 januari 2021 54 minuter sedan, Kim Rosenqvist skrev: What? På riktigt? Avsiktligt, så att säga? Ja jag kan inte tolka det annat 1 Citera
MichaelE Postat 19 januari 2021 Postat 19 januari 2021 What? På riktigt? Avsiktligt, så att säga? Tidigare var det inte ovanligt att man fick sändningar från exportörer där korallerna var insvepta i blött tidningspapper så nog funkar det Dock får man väl en något mindre buffert mot värme och kyla. Citera
Rameau Postat 19 januari 2021 Författare Postat 19 januari 2021 Ja i denna leverans låg en stor påse i med bara vatten så det måste fungerat som en slags buffert. Citera
Kim Rosenqvist Postat 19 januari 2021 Postat 19 januari 2021 Mycket intressant. Har själv endast beställt koraller över internet vid ett fåtal tillfällen så kan inte titulera mig som erfaren i sådana sammanhang men man lär sig något nytt inom hobbyn varje dag, detta var den dagens lärdom Citera
Rameau Postat 25 januari 2021 Författare Postat 25 januari 2021 Har kommit som intressanta ljusa fläckar på två acro, är det tillväxt och skiftning i färg pga nya förhållanden eller något att oroa sig för tror ni? Det var en mer homogen färg när jag stoppade ner dem. Båda har fått en fin fot relativt snabbt, vilket känns som nå positivt. Citera
Rameau Postat 26 januari 2021 Författare Postat 26 januari 2021 (ändrat) 4 timmar sedan, nike83 skrev: AEFW tror jag kan göra sådana märken. Jag genomled AEFW för några år sedan, detta känns dock inte igen från den tiden, ”vävnaden” är kvar bara att den är i annan ljusare färg.. men ska hålla utkik efter ohyra Ändrat 26 januari 2021 av Rameau 1 Citera
Rameau Postat 7 februari 2021 Författare Postat 7 februari 2021 tryckte mobilen mot rutan och jag tror nästan att de trodde det var dags för nori, resultera i all fall i några fina bilder 7 Citera
Rameau Postat 18 februari 2021 Författare Postat 18 februari 2021 Igår inhandlades en pistolräka och yasha goby, gobyn såg lite mager ut men efter inkoppningen släppte jag ner den bland stenar för att den snabbt skulle få skydd. I morse tugga pepparmintsräkan på resterna får se om jag hittar en annan goby, yashan var ju ganska dyr 1 Citera
Kajjjan Postat 26 februari 2021 Postat 26 februari 2021 Väldigt inspirerande bilder. Är kanske på gång att skaffa ett likadant kar...dina bilder knuffade mig närmare... Citera
Rameau Postat 26 februari 2021 Författare Postat 26 februari 2021 2 timmar sedan, Kajjjan skrev: Väldigt inspirerande bilder. Är kanske på gång att skaffa ett likadant kar...dina bilder knuffade mig närmare... Kul! Får passa på att marknadsföra mitt rykande färska konto på Instagram där jag lägger upp bilder och filmer https://instagram.com/axelsreef?igshid=13nbtc0g1uk8f Citera
Rameau Postat 27 februari 2021 Författare Postat 27 februari 2021 Idag blir det att köpa nytt KH och CA test, skäms över att erkänna att den ända mätningen som är gjord sen i november är att mäta KH vid två tillfällen... för nu i takt med att jag vill gå tillbaka till mer sps’er kräver det ”lite” mer av mig på just mätningsfronten, dags att skärpa sig Citera
Kajjjan Postat 27 februari 2021 Postat 27 februari 2021 9 timmar sedan, Rameau skrev: Kul! Får passa på att marknadsföra mitt rykande färska konto på Instagram där jag lägger upp bilder och filmer https://instagram.com/axelsreef?igshid=13nbtc0g1uk8f Efter att ha kollat in på ditt insta är jag helt hooked! Det måste bara bli ett saltkar nu! 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.