Rameau 517 Posted November 30, 2020 Report Share Posted November 30, 2020 Efter en kaotisk flytt med akvarium som sprack i nedre hörnet när vi ställde ner det i trappen för att vila så är jag idag väldigt glad och och nöjd över att äntligen va igång igen. Försäkring ersatte mig bra och ett nytt Red Sea Reefer 350 är på plats. Teknik för tillfället, Belysning: ATI sirius x4 Cirkulation: Nero 5, Nero 3, Jebao rw4 med batteribackup. Skummare: Coralbox D500 Returpump: aqua medic oceanrunner 3.1 Doseringspump: D&D- p4 Ato: Blau Många sps’er dog under flytten men de flesta LPS’er klarade sig galant! Även min Flavecens dog bjuder på lite bilder på ett mindre än en veckas gammalt rev, sanden åkte i igår och det är redan alger FTS får bli om nån månad när alger är borta... 6 Quote Link to post Share on other sites
nike83 971 Posted November 30, 2020 Report Share Posted November 30, 2020 kul att du inte gav upp ! tror du glömde "helbilden" Quote Link to post Share on other sites
Rameau 517 Posted November 30, 2020 Author Report Share Posted November 30, 2020 21 minuter sedan, nike83 skrev: kul att du inte gav upp ! tror du glömde "helbilden" Ja som sagt FTS får bli när algerna är borta 1 Quote Link to post Share on other sites
nike83 971 Posted November 30, 2020 Report Share Posted November 30, 2020 Nu känner jag mig gammal. Vad är FTS? Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to post Share on other sites
Rameau 517 Posted November 30, 2020 Author Report Share Posted November 30, 2020 27 minuter sedan, nike83 skrev: Nu känner jag mig gammal. Vad är FTS? Skickat från min iPhone med Tapatalk Full tank shot, helbild på karet 1 Quote Link to post Share on other sites
Rameau 517 Posted December 3, 2020 Author Report Share Posted December 3, 2020 8 Quote Link to post Share on other sites
Rameau 517 Posted December 18, 2020 Author Report Share Posted December 18, 2020 Lite nytt inhandlat, zoa från aquariatech som jag tror är spongebob. Även lite nya acropora fraggar, bla pac man, red planet, myagi tort och valida 5 Quote Link to post Share on other sites
Rameau 517 Posted January 14 Author Report Share Posted January 14 (edited) Idag kom en leverans från Coraroc.com, snyggt packat må jag säga och cites papper följde även med. Men det var annorlunda packat än vad man är van vid, kom i burkar men namnen på och pluggen var fixerad på plastställning och endast 0,5cm vatten i botten. Det som kom var lite nya pinnar, yellow dragon, matchstick, SSC och blueberry nasuta Edited January 14 by Rameau 2 Quote Link to post Share on other sites
nike83 971 Posted January 14 Report Share Posted January 14 5 timmar sedan, Rameau skrev: Idag kom en leverans från Coraroc.com, snyggt packat må jag säga och cites papper följde även med. Men det var annorlunda packat än vad man är van vid, kom i burkar men namnen på och pluggen var fixerad på plastställning och endast 0,5cm vatten i botten. Det som kom var lite nya pinnar, yellow dragon, matchstick, SSC och blueberry nasuta spännande! klarar sig korallerna med bara lite vatten i bägaren? Quote Link to post Share on other sites
Rameau 517 Posted January 14 Author Report Share Posted January 14 15 minuter sedan, nike83 skrev: spännande! klarar sig korallerna med bara lite vatten i bägaren? Minst sagt, so far so good Quote Link to post Share on other sites
spiken 69 Posted January 14 Report Share Posted January 14 Har handlat 4ggr av coraroc....det funkar perfekt med den paketeringen Quote Link to post Share on other sites
Kim Rosenqvist 219 Posted January 14 Report Share Posted January 14 6 timmar sedan, Rameau skrev: och endast 0,5cm vatten i botten. What? På riktigt? Avsiktligt, så att säga? Quote Link to post Share on other sites
Rameau 517 Posted January 14 Author Report Share Posted January 14 54 minuter sedan, Kim Rosenqvist skrev: What? På riktigt? Avsiktligt, så att säga? Ja jag kan inte tolka det annat 1 Quote Link to post Share on other sites
MichaelE 179 Posted Tuesday at 08:41 AM Report Share Posted Tuesday at 08:41 AM What? På riktigt? Avsiktligt, så att säga? Tidigare var det inte ovanligt att man fick sändningar från exportörer där korallerna var insvepta i blött tidningspapper så nog funkar det Dock får man väl en något mindre buffert mot värme och kyla. Quote Link to post Share on other sites
Rameau 517 Posted Tuesday at 11:50 AM Author Report Share Posted Tuesday at 11:50 AM Ja i denna leverans låg en stor påse i med bara vatten så det måste fungerat som en slags buffert. Quote Link to post Share on other sites
Kim Rosenqvist 219 Posted Tuesday at 05:26 PM Report Share Posted Tuesday at 05:26 PM Mycket intressant. Har själv endast beställt koraller över internet vid ett fåtal tillfällen så kan inte titulera mig som erfaren i sådana sammanhang men man lär sig något nytt inom hobbyn varje dag, detta var den dagens lärdom Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts