kobbens 15 Posted January 5 Report Share Posted January 5 God fortsättning där ute!! Har lämnat in en styrning för Maxspect 350 pumpar på Garanti. En av kanalerna har lagt av. Den har av säljaren lämnats iväg till Maxspect för reperation. Den skickades in i mitten av oktober. dvs drygt 2,5 månader sen. Har ännu inte hört nått om detta, har haft kontakt med säljaren i slutet av november, å då hade de ännu inte hört nått, Ja corona existerar, men skall de behöva ta upp till 3 månader innan jag får nån respons. Då vågar man ju inte handla nått av Maxpect framöver, om man är tvungen att köpa dubbla uppsättningar av deras prylar för gardera sig. Är det flera som har haft saker på garanti? Hur har det funkat? Pumparna är köpta vid en auktoriserad akvariehandlare. Quote Link to post Share on other sites
lefay 10 Posted January 6 Report Share Posted January 6 Har samma problem. Blev inskickad ca:2,5 månader sen. Lite lång tid även med Corona? Quote Link to post Share on other sites
kobbens 15 Posted January 6 Author Report Share Posted January 6 https://www.kkv.fi/sv/information-och-anvisningar/fel-fordrojning-och-reklamation/fel-eller-brist-pa-en-vara/reparationskostnader-plats-och-tid/ Quote Link to post Share on other sites
kobbens 15 Posted January 6 Author Report Share Posted January 6 (edited) Tycker tre månader är utanför rimlig tid. oavsett Corona! Tur att man inte köpt nått mera ännu av Maxspect!!! Skummare belysning! Edited January 6 by kobbens Quote Link to post Share on other sites
kobbens 15 Posted January 8 Author Report Share Posted January 8 Hnm nu är jag ganska tött på Återförsäljaren med. Har skickat mail innan jul samt i mellandagarn. Försökt ringt men de svarar inte. Hm nu får de nog bli KO... Quote Link to post Share on other sites
kobbens 15 Posted Wednesday at 07:21 PM Author Report Share Posted Wednesday at 07:21 PM Försöker få fram ett pris på en ny cotroller till Maxspect Gyre 350 dubbel, men återförsäljaren, där jag lämnat min controller på garantireperation som verkar dröja, verkar tyvärr inte ens svara mig om det. Nån som vet någon bra butik som eventuellt kan lösa det??? Som läget just nu så verkar Maxspect enligt flera sidor inte kunna laga något inom vettig tid pga Corona! Så pajar nått så är det tydligen bara å kasta å köpa nytt. Lite kasst att inte ens vilja sälja reservdelar! Har gjort 2 förfrågningar om ny Controller, men inget svar!!! Fler som har problem med Maxspect prylar. Är det ett rejält överskattat märke. Har nu haft två pumpset som pajat på ca 3-4 år!!! S Quote Link to post Share on other sites
spiken 69 Posted Wednesday at 08:37 PM Report Share Posted Wednesday at 08:37 PM Hej Jag kan inte uttala mig om maxspects kvaliter tyvärr.....men jag blir förundrad om vi antar att det är en svensk du handlat ifrån ? Hur man behandlar sina kunder , det kan ju inta vara världens uppoffring å svara kunden då det gäller ett garanti ärende . Jag antar att butiken tittar in på svg då å då . Således så borde dom läst dina inlägg ? Hoppas dom läser detta å tar sig i kragen å löser dina pump problem . Annars finns ju möjligheten att vända sig till tyska butiker dom svarar oftast inom 24 tim ... Mvh micke Quote Link to post Share on other sites
kobbens 15 Posted Thursday at 04:29 PM Author Report Share Posted Thursday at 04:29 PM Quote Link to post Share on other sites
kobbens 15 Posted Thursday at 04:30 PM Author Report Share Posted Thursday at 04:30 PM Go kommentar tillbaka när man som kund inte är nöjd! Moget!! Vill verkligen ha kunder!! Quote Link to post Share on other sites
kobbens 15 Posted Thursday at 04:34 PM Author Report Share Posted Thursday at 04:34 PM (edited) Jaja, skit samma! Men fick äntligen åtminstone svar att köpa ny enbart Controller går inte att köpa i europa. Utan den säljs enbart ihop med pump! Så enl dom så är det bara att köpea en ny pump! Men enligt Svar från Maxspect i Frankrike så går det att köpa den delen att köpa lös. har fått länk till Tysk företag som har den samt att det går bra att hitta företag i Danmark som säljer den med, om jag inte skulle få svar i Sverige. Och är det ingen som har den hemma så skulle de lösa det. Pumpen det gäller är Maxspect Gyre 350 dubbel! Edited Thursday at 04:41 PM by kobbens Quote Link to post Share on other sites
kobbens 15 Posted Thursday at 05:53 PM Author Report Share Posted Thursday at 05:53 PM › Kopierad del från https://lawline.se/answers/15220 Hur lång tid har säljaren på sig att reparera en vara vid konsumentköp? 2018-08-16 i KONSUMENTKÖPLAGEN Finns det några regler för hur lång tid en reparation får ta? Du har i första hand rätt att kräva reparation eller utbyte av varan utan att det ska kosta dig något. Säljaren måste utföra reparationen inom rimlig tid och utan väsentlig olägenhet för dig som kund. Vad detta innebär varierar från fall till fall och det finns inga särskilda regler för exakt hur lång tid en reparation får ta. Bedömningen görs bland annat utifrån ditt/köparens behov av varan och vilken typ av vara det är frågan om. Att säljaren säger till dig att de inte vet hur lång tid det kommer att ta innebär dock förmodligen en olägenhet för dig som kund. Att det gått en månad utan att du ens fått veta hur mycket längre det kommer ta innebär troligtvis också att reparationen inte längre är inom skälig tid. Detta gör att du kan ha rätt till andra påföljder (26 § 3 stycket KKL). Då säljaren inte reparerat varan i tid och du inte kan få nya, likadana vadarbyxor så får du istället rätt till prisavdrag eller att häva köpet (28-29 § KKL). Om du får någon annan att reparera felet har du också rätt till ersättning för den kostnaden. Skulle du häva köpet har du rätt att få pengarna tillbaka. Quote Link to post Share on other sites
Perk 61 Posted 5 hours ago Report Share Posted 5 hours ago Hur länge sedan är det du köpte pumpen? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.