Jump to content

maxspect goch garantier

Recommended Posts

God fortsättning där ute!!

Har lämnat in en styrning för Maxspect 350 pumpar på Garanti. En av kanalerna har lagt av. Den har av säljaren lämnats iväg till Maxspect för reperation. Den skickades in i mitten av oktober. dvs drygt 2,5 månader sen. Har ännu inte hört nått om detta, har haft kontakt med säljaren i slutet av november, å då hade de ännu inte hört nått, Ja corona existerar, men skall de behöva ta upp till 3 månader innan jag får nån respons. Då vågar man ju inte handla nått av Maxpect framöver, om man är tvungen att köpa dubbla uppsättningar av deras prylar för gardera sig. Är det flera som har haft saker på garanti? Hur har det funkat?

Pumparna är köpta vid en auktoriserad akvariehandlare.

Försöker få fram ett pris på en ny cotroller till Maxspect Gyre 350 dubbel, men återförsäljaren, där jag lämnat min controller på garantireperation som verkar dröja, verkar tyvärr inte   ens svara mig om det. Nån som vet någon bra butik som eventuellt kan lösa det??? Som läget just nu så verkar Maxspect enligt flera sidor inte kunna laga något inom vettig tid pga Corona! Så pajar nått så är det tydligen bara å kasta å köpa nytt. Lite kasst att inte ens vilja sälja reservdelar! Har gjort 2 förfrågningar om ny Controller, men inget svar!!!

Fler som har problem med Maxspect prylar. Är det ett rejält överskattat märke. Har nu haft två pumpset som pajat på ca 3-4 år!!! S

Hej

Jag kan inte uttala mig om maxspects kvaliter tyvärr.....men jag blir förundrad  om vi antar att det är en svensk du handlat ifrån ? Hur man behandlar sina kunder , det kan ju inta vara världens uppoffring å svara kunden då det gäller ett garanti ärende . Jag antar att butiken tittar in på svg då å då . Således så borde dom läst dina inlägg ? Hoppas dom läser detta å tar sig i kragen å löser dina pump problem  . Annars finns ju möjligheten att vända sig till tyska butiker ;) dom svarar oftast inom 24 tim  ...

Mvh micke

Jaja, skit samma! Men fick äntligen åtminstone svar att köpa ny enbart Controller går inte att köpa i europa. Utan den säljs enbart ihop med pump! Så enl dom så är det bara att köpea en ny pump!

Men enligt Svar från Maxspect i Frankrike så går det att köpa den delen att köpa lös. har fått länk till Tysk företag som har den samt att det går bra att hitta företag i Danmark som säljer den med, om jag inte skulle få svar i Sverige. Och är det ingen som har den hemma så skulle de lösa det.

Pumpen det gäller är Maxspect Gyre 350 dubbel!

Edited by kobbens

Kopierad del från image.png.11c8392ef7d1acea4bcad3afc5e4fe86.png https://lawline.se/answers/15220

Hur lång tid har säljaren på sig att reparera en vara vid konsumentköp?

2018-08-16 i KONSUMENTKÖPLAGEN

Finns det några regler för hur lång tid en reparation får ta?

Du har i första hand rätt att kräva reparation eller utbyte av varan utan att det ska kosta dig något. Säljaren måste utföra reparationen inom rimlig tid och utan väsentlig olägenhet för dig som kund. Vad detta innebär varierar från fall till fall och det finns inga särskilda regler för exakt hur lång tid en reparation får ta. Bedömningen görs bland annat utifrån ditt/köparens behov av varan och vilken typ av vara det är frågan om. Att säljaren säger till dig att de inte vet hur lång tid det kommer att ta innebär dock förmodligen en olägenhet för dig som kund. Att det gått en månad utan att du ens fått veta hur mycket längre det kommer ta innebär troligtvis också att reparationen inte längre är inom skälig tid. Detta gör att du kan ha rätt till andra påföljder (26 § 3 stycket KKL).

Då säljaren inte reparerat varan i tid och du inte kan få nya, likadana vadarbyxor så får du istället rätt till prisavdrag eller att häva köpet (28-29 § KKL). Om du får någon annan att reparera felet har du också rätt till ersättning för den kostnaden. Skulle du häva köpet har du rätt att få pengarna tillbaka.