clownfisk Postat 14 februari 2021 Postat 14 februari 2021 Hej alla fisk experter! Skulle behöva lite hjälp med vilka fiskar som går ihop med vilka.. Fiskarna i bifogade bilden är de jag vill ha. Systemet fiskarna ska få bo i är på ca 750L var av visningstanken är på 625L. I skrivande stund är akvariumet bebott av en palettkirurg och två st clowner. Fiskarna I bifogade bilden är de jag funderar på att köpa samt en Valentini puffer. Citera
Kim Rosenqvist Postat 15 februari 2021 Postat 15 februari 2021 4 timmar sedan, clownfisk skrev: Hej alla fisk experter! Skulle behöva lite hjälp med vilka fiskar som går ihop med vilka.. Fiskarna i bifogade bilden är de jag vill ha. Systemet fiskarna ska få bo i är på ca 750L var av visningstanken är på 625L. I skrivande stund är akvariumet bebott av en palettkirurg och två st clowner. Fiskarna I bifogade bilden är de jag funderar på att köpa samt en Valentini puffer. Din palettkirurg skulle kunna visa lite attityd mot din gula kirurg (zebrasoma). I övrigt är zanclus ansedd som en väldigt svår/känslig fisk att hålla, men det har bevisats möjligt hur som helst 1 Citera
Kim Rosenqvist Postat 15 februari 2021 Postat 15 februari 2021 Förresten så köpte jag 7 st chromis för några veckor sedan i hopp om att det skulle vara tillräckligt många. De mobbar lätt ut den minsta till döden. I skrivande stund har jag 2 kvar. 1 Citera
Twik Postat 15 februari 2021 Postat 15 februari 2021 Jag tänkte lite på att chromis gillar rätt högt flöde har jag för mig och pjamasar gillar det ganska lugnt. Men det kan kanske funka ändå Har lite samma erfarenhet som @Kim Rosenqvist ovan också. Köpte 5 chromisar för ett tag sedan men nu är dom mystiskt nog bara 2 kvar. Lär väl ha en kvar till slut som förhoppningsvis får bli vuxen 1 Citera
clownfisk Postat 15 februari 2021 Författare Postat 15 februari 2021 18 timmar sedan, Kim Rosenqvist skrev: Förresten så köpte jag 7 st chromis för några veckor sedan i hopp om att det skulle vara tillräckligt många. De mobbar lätt ut den minsta till döden. I skrivande stund har jag 2 kvar. Okej jag som trodde att chromis trivdes i små stim men tur jag frågade då. men i övrigt så fungerar fiskarna I listan tillsammans förutom att kirurgerna kan vara lite på hugget? Citera
kaptenen Postat 15 februari 2021 Postat 15 februari 2021 2 minuter sedan, clownfisk skrev: Okej jag som trodde att chromis trivdes i små stim men tur jag frågade då. men i övrigt så fungerar fiskarna I listan tillsammans förutom att kirurgerna kan vara lite på hugget? Dem andra ska nog funka bra. Kör i dvärgkjesaren sist då de gärna kan vara aggro mot nya fiskar. Speciellt om stackaren är mindre än den också. 1 Citera
clownfisk Postat 15 februari 2021 Författare Postat 15 februari 2021 Kanon! stort tack för hjälpen! Citera
mikoto Postat 15 februari 2021 Postat 15 februari 2021 Pictrichromis överlag kan vara ganska bitska fiskar, du har ett ganska stort akvarium dock så det kan nog gå rätt bra ändå. I små kar kan de bli riktiga stråtrövare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.