Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej alla fisk experter!

Skulle behöva lite hjälp med vilka fiskar som går ihop med vilka..

Fiskarna i bifogade bilden är de jag vill ha.

Systemet fiskarna ska få bo i är på ca 750L var av visningstanken är på 625L.

I skrivande stund är akvariumet bebott av en palettkirurg och två st clowner.

Fiskarna I bifogade bilden är de jag funderar på att köpa samt en Valentini puffer.

Screenshot_20210214-220453_Chrome.jpg.427c93a2c9221b83c02356fcfcb48ea1.jpg

Postat
4 timmar sedan, clownfisk skrev:

Hej alla fisk experter!

Skulle behöva lite hjälp med vilka fiskar som går ihop med vilka..

Fiskarna i bifogade bilden är de jag vill ha.

Systemet fiskarna ska få bo i är på ca 750L var av visningstanken är på 625L.

I skrivande stund är akvariumet bebott av en palettkirurg och två st clowner.

Fiskarna I bifogade bilden är de jag funderar på att köpa samt en Valentini puffer.

Screenshot_20210214-220453_Chrome.jpg.427c93a2c9221b83c02356fcfcb48ea1.jpg

Din palettkirurg skulle kunna visa lite attityd mot din gula kirurg (zebrasoma). 

I övrigt är zanclus ansedd som en väldigt svår/känslig fisk att hålla, men det har bevisats möjligt hur som helst 😊

• Tack 1
Postat

Jag tänkte lite på att chromis gillar rätt högt flöde har jag för mig och pjamasar gillar det ganska lugnt. Men det kan kanske funka ändå 🤷🏻‍♂️

Har lite samma erfarenhet som @Kim Rosenqvist ovan också. Köpte 5 chromisar för ett tag sedan men nu är dom mystiskt nog bara 2 kvar. Lär väl ha en kvar till slut som förhoppningsvis får bli vuxen 😅

• Tack 1
Postat
18 timmar sedan, Kim Rosenqvist skrev:

Förresten så köpte jag 7 st chromis för några veckor sedan i hopp om att det skulle vara tillräckligt många. De mobbar lätt ut den minsta till döden. 

I skrivande stund har jag 2 kvar. 

Okej jag som trodde att chromis trivdes i små stim men tur jag frågade då. :) men i övrigt så fungerar fiskarna I listan tillsammans förutom att kirurgerna kan vara lite på hugget?

Postat
2 minuter sedan, clownfisk skrev:

Okej jag som trodde att chromis trivdes i små stim men tur jag frågade då. :) men i övrigt så fungerar fiskarna I listan tillsammans förutom att kirurgerna kan vara lite på hugget?

Dem andra ska nog funka bra. Kör i dvärgkjesaren sist då de gärna kan vara aggro mot nya fiskar. Speciellt om stackaren är mindre än den också. 

• Tack 1
Postat

Pictrichromis överlag kan vara ganska bitska fiskar, du har ett ganska stort akvarium dock så det kan nog gå rätt bra ändå. I små kar kan de bli riktiga stråtrövare.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...