Gierth restart Postat 3 februari 2022 Författare Dela Postat 3 februari 2022 Trodde jag hade en Bubble Tip Anemone, men är ju en Dubbel Tip Anemone 1 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 5 februari 2022 Författare Dela Postat 5 februari 2022 Äntligen har man ett tortyrset i stil med ryska maffian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 7 februari 2022 Författare Dela Postat 7 februari 2022 @Kim Rosenqvist Tack Kim för en fin-fin Montipora Forest Fire! En korall som i sin enkelhet är helt fantastisk! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 7 februari 2022 Författare Dela Postat 7 februari 2022 Några bilder med blåljusfilter…. 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 7 februari 2022 Dela Postat 7 februari 2022 Looks amazing Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kim Rosenqvist Postat 7 februari 2022 Dela Postat 7 februari 2022 Tack själv! Gorgoniorna har burrat till sig nu får fixa bild men har inte hunnit! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 11 februari 2022 Författare Dela Postat 11 februari 2022 Fredag och dags för korall-porrbilder! 8 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karl Lindfelt Postat 11 februari 2022 Dela Postat 11 februari 2022 Jäklar vad fint du fått till det! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 12 februari 2022 Författare Dela Postat 12 februari 2022 Å så några bilder från ovan…. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 16 februari 2022 Författare Dela Postat 16 februari 2022 Några close-up bilder i skymningens blåljus. 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 19 mars 2022 Författare Dela Postat 19 mars 2022 Skön utsikt från TV-soffan (TVn är inte intressant ) 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nils Eriksson Postat 20 mars 2022 Dela Postat 20 mars 2022 Det ser riktigt bra ut Gierth, tv:n kan vi slänga ut för den här utsikten kan man aldrig få nog av 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 20 mars 2022 Författare Dela Postat 20 mars 2022 @Kim Rosenqvist Såhär ser karet ut efter jag varit borta en tid i Miami. STORT tack till dig Kim som så väl tog hand om det - nu är det ännu bättre! 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kim Rosenqvist Postat 23 mars 2022 Dela Postat 23 mars 2022 On 2022-03-20 at 13:59, Gierth restart skrev: @Kim Rosenqvist Såhär ser karet ut efter jag varit borta en tid i Miami. STORT tack till dig Kim som så väl tog hand om det - nu är det ännu bättre! Inga problem! Hemligheten är nog som sagt att jag inte var där varje dag och tog hand om det 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
runstenen Postat 24 mars 2022 Dela Postat 24 mars 2022 Hade du det bra i staterna ? Var du på mässan ? @Gierth restart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 24 mars 2022 Författare Dela Postat 24 mars 2022 3 timmar sedan, runstenen skrev: Hade du det bra i staterna ? Var du på mässan ? @Gierth restart Jorå, det var som vanligt toppen med 26-27 grader varje dag! Mässan är inte förrän veckan efter påsk. Tveksamt nu om jag åker dit, dottern m. familj kommer också nästa vecka fr Miami. Om jag åker - ska du med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 2 april 2022 Författare Dela Postat 2 april 2022 Update med några bilder. Allt går toppen utom en koloni drog skin acro som tappar tissue from down and up. För lite näring kanske? Nitrat 1-2, men fosfat på höga 0,09. 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 6 april 2022 Författare Dela Postat 6 april 2022 Några bilder med blåljus-filter: Vänster långsida: Kortsidan: Höger långsida: 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 20 april 2022 Författare Dela Postat 20 april 2022 Igen lite bilder! Har börjat dosera RedSea Reef Energy Plus enligt annat schema: - 20 ml mitt på dagen då LPS:erna och de mjukare är uppblåsta. Även Anneli-Anemon gillar detta! - 20 ml under skymning då vissa av dessa expanderar polyperna - Sist, efter att ljuset släcks, typ 30 ml AcroPower vilket gör att alla Acrophororna blir överlyckliga - Kompletterar med Reef Roids med pipett några gånger per vecka. Tycker mig nu se lyckligare koraller med bättre tillväxt och bättre färger! Köpte också FaunaMarins LPS pellets. Ska se om detta kan hjälpa mina Acanthastrea som haft en tynande tillvaro sista tiden. Slutsatsen är nog att jag inte bara haft låga näringsvärden (nitrat & fosfat) utan på tok för lite aminosyror i mitt kar som har typ 150 hungriga koraller. 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 2 maj 2022 Författare Dela Postat 2 maj 2022 Går rätt bra nu . Här några bilder! Inser hur mycket mina koraller saknat aminosyror, vitaminer mm. som finns i Red Sea Coral Energy AB+. Lär försiktigt öka dagsdosen fr dagens 50 ml till uppemot 80 ml. 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alexraptor Postat 2 maj 2022 Dela Postat 2 maj 2022 Ser ju riktigt tjusigt ut! Har precis börjat med samma produkt själv förra veckan. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 3 maj 2022 Författare Dela Postat 3 maj 2022 Så var det dags igen för ”lite” spårämnen! Försöker att tweka utifrån ICP resultatet 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 22 maj 2022 Författare Dela Postat 22 maj 2022 @runstenen @kaptenen @Nils Eriksson @CoraroC På torsdag smäller det - då drar Runstenen, Kaptenen, Nils å jag (och Bellman ) till Coraroc i Eskilstuna. Mattias på Coraroc öppnar speciellt för oss och vi ska shoppa loss på koraller (även om ingen av oss egentligen har plats för fler ). Sedan ska vi prova på att bygga Coraroc-revstrukturer. Stay tuned - bilder från vår utflykt kommer! Tills dess här några bilder på mitt rev från idag: 8 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth restart Postat 26 maj 2022 Författare Dela Postat 26 maj 2022 @kaptenen @Nils Eriksson @runstenen @Kim Rosenqvist @GJustin @CoraroC Så då blev äntligen vår resa till Coraroc i Eskilstuna av! Vi var tre salta boys som gav oss av efter en fika hos mig i Bromsten/Spånga - Kaptenen (Robin), Nils och jag. Under stort tjo och tjim i bilen (pratade inte alls salt ) bar det av mot Eskilstuna. Väl där fick vi ett varmt välkomnande av Mattias med fin-fika! Robin å Mattias pratar om nått, kanske koraller Vi provade på att bygga scape med Corarocs moduler. Vi blev alla imponerande av hur smart och flexibelt systemet är! Helt klar nått att testa för nästa kar! Nils poserar vid Corarocs scape-moduler å ser så lycklig ut! Mattias har byggt upp ett fantastiskt system med teknik som är ”state of the art” och koraller finns i överflöd! Det Mattias inte kan om dessa djur är inte värt att veta! När vi tog farväl av Mattias så hade vi en rätt välfylld frigolitlåda med koraller med oss! Roligast är nog den korall som vi alla tre köpte och döpte till ”Savann-trädet” . Nu kommer det att bli en tuff kamp mellan oss tre om vem som får den att överleva och blomstra! Bilder kommer på mina fyra förvärv - däribland vad jag kallar korallernas Volvo, en Montipora Digitata 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mekl Postat 27 maj 2022 Dela Postat 27 maj 2022 Supertrevligt ha er här Välkomna åter! /Mattias på CoraroC 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.