Postat 19 april 20214 Ă„r IgĂ„r kvĂ€ll uppdaterade jag min dosetronic till den senaste versionen. Missade dock att jag behövde dels 1. Omkalibrera pumparna 2. LĂ€nka alkatronic och dosetronic  Det innebar att jag inatt varannan timme doserade ungefĂ€r 2/3 extra Ă€n den dos som skulle gĂ„tt i. Samtidigt stĂ€ngde inte alkatronicen av doseringen eftersom den hade tappat kopplingen till min dosetronic. Detta resulterade i att kh steg upp till 9,4 (jĂ€mfört med 8,7 som max). Inte vĂ€rldens grej kanske, men för tvĂ„ dagar sedan fick jag nĂ„gon sjuk förbrukning eller annat temporĂ€rt problem som innebar att kh sjönk till 8,0. Under tvĂ„ dygn svĂ€ngde alltsĂ„ kh med totalt 1,4. Jag har stĂ€ngt av dosering men undrar om det Ă€r rĂ€tt.  Borde jag hĂ„lla denna nivĂ„ eller gĂ„ ner till 8,3-8,7 igen som jag brukar?Â
Postat 19 april 20214 Ă„r Uff, lycka till kommande veckorna nĂ€r frĂ€mst sps eventuellt reagerar đŹ Jag skulle personligen gĂ„tt ner till dĂ€r jag legat tidigare, rĂ€tt eller fel tror jag knappt finns.
Postat 19 april 20214 Ă„r Författare 49 minuter sedan, danne031 skrev: Uff, lycka till kommande veckorna nĂ€r frĂ€mst sps eventuellt reagerar đŹ Jag skulle personligen gĂ„tt ner till dĂ€r jag legat tidigare, rĂ€tt eller fel tror jag knappt finns. SĂ„ du tror att 1,4 kan rĂ€cka för att knĂ€cka sps? đŁ
Postat 19 april 20214 Är HÄller med @danne031 - slÀpp ner KH:t lÄngsamt till vanliga nivÄn. kanske lÄta det ta typ 3 dagar. kanske halvera doseringen? Det viktiga Àr att inte slÀppa ner det för snabbt.
Postat 19 april 20214 Ă„r NĂ€r jag nyligen lĂ€t mitt sjunka sĂ„ lĂ€t jag det sjunka ca 0,1 - 0,2 enheter per dag.Â
Postat 19 april 20214 Ă„r Författare Har minskat doseringen sĂ„ att den sjunker lĂ„ngsamt under kommande vecka. Har stĂ€llt in ny lĂ€gsta/högsta kh till 9,0 - 9,3.Â
Postat 19 april 20214 Ă„r Författare Kan tillĂ€gga att enda anledningen att jag gjorde uppdateringen var för att fĂ„ min dosetronic till sommartid, och att uppdatera den var tydligen det enda sĂ€ttet att göra detta, enligt focustronic support. VĂ€rt det? NĂ€e... Borde kanske bara ha tagit den felaktiga tiden. Alltid problem nĂ€r jag ska installera eller uppdatera dessa maskiner đŁđŁđŁ men den dagliga driften dĂ€remellan Ă€r ju sĂ„klart top notch...Â
Postat 20 april 20214 Ă„r 19 timmar sedan, Kim Rosenqvist skrev: SĂ„ du tror att 1,4 kan rĂ€cka för att knĂ€cka sps? đŁ Â Jag tror inget men jag misstĂ€nker att mĂ„nga sps reagerar, det Ă€r en procentuellt riktigt grov svĂ€ngning trots allt. Samtidigt Ă€r sps som fruar, somliga gnĂ€ller pĂ„ minsta lilla medans andra lĂ„ter det mesta rinna av som inget har hĂ€nt.
Postat 20 april 20214 Ă„r Författare Jag fĂ„r bevaka lĂ„ngsiktigt. Lyste in inatt och sĂ„g att alla koraller i vanligt ordning hade full polyp extension, alla ser glada ut och förbrukningen av balling ligger pĂ„ samma nivĂ„ som tidigare. Ăr det nĂ„gon som kommer dö Ă€r det garanterat Walt Disneyn, sĂ„ som den tjurat Ă€nda sen jag fick hem den.  HĂ„ller nu kh stabilt runt 9 i ett par dagar bara för sĂ€kerhets skull, innan jag sakteligen sĂ€nker igen.  Lite intressant vad som hĂ€nde med pH nĂ€r kh gick upp, inget nytt mĂ„hĂ€nda men kul att kunna se nĂ€r man gör sĂ„dana hĂ€r ofrivilliga förĂ€ndringar. MĂ„ndag morgon, som Ă€r markerad i bilden, Ă€r alltsĂ„ nĂ€r jag upptĂ€ckte att kh stegrat under natten nĂ€r AT/DT vĂ€nt varandra ryggen efter nĂ„gra missade omkalibreringar och re-synkningar.Â
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.