Pelle79 Postat 14 augusti 2021 Postat 14 augusti 2021 Hej jag får dels fläckar med kalkalger och en grön matta med någon hemsk typ av alger. Kalkalgerna är inga problem att få bort med den gröna… jag har provat med citronsyra, ättika, vinäger och nu nått som heter Eze clean jag har låtit pumparna ligga baden i 2-4 timmar och sen borstat med tandborste för glatta livet utan att det gröna mögetförsvunnit…. Det enda som jag har lyckats med är att skrapa bort det med naglarna. har ni några bättre tips? Citera
Jojo Postat 6 september 2021 Postat 6 september 2021 On 2021-08-14 at 19:01, Pelle79 skrev: Hej jag får dels fläckar med kalkalger och en grön matta med någon hemsk typ av alger. Kalkalgerna är inga problem att få bort med den gröna… jag har provat med citronsyra, ättika, vinäger och nu nått som heter Eze clean jag har låtit pumparna ligga baden i 2-4 timmar och sen borstat med tandborste för glatta livet utan att det gröna mögetförsvunnit…. Det enda som jag har lyckats med är att skrapa bort det med naglarna. har ni några bättre tips? Om inte citronsyrabad och tandborste funkar så vette fan! Citera
Verimata Postat 28 september 2021 Postat 28 september 2021 Hej ! det brukar funka fint med lite ättika blandat med bikarbonat och vatten . det funkade för mig Citera
OR20 Postat 29 september 2021 Postat 29 september 2021 vissa alger svarar bra på väteperoxid som brukar bryta ner deras cellväggar på ett bra sätt- Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.