crille Postat 16 april 2006 Dela Postat 16 april 2006 såg att klovnfisken ska ta hem en sån här http://www.meerwasser-lexikon.de/de/5/521/Zebrasoma/gemmatum.htmpriset ska hamna mellan 5000-6000 tusen danska,mycket fin,men ändå........... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 16 april 2006 Dela Postat 16 april 2006 Inte tillräckligt fin för priset. Detta är en överskattad fisk den är bara en drömfisk för många eftersom den är en raritet och är svår att få tag i en flavecens är ju bra mycket finare och kostar en tiondel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 16 april 2006 Författare Dela Postat 16 april 2006 jo så är det,men han skulle bara ta hen en.han har mycket kirurger hemma som var snyggare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 nej, tacka vet jag Zebrasoma rostratum.. En sådan blir det nog nästa gång jag reser till usa.. (billigare där ju) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 17 april 2006 Författare Dela Postat 17 april 2006 ja det finns många vackra zebrasoma,till bättre pris,men så har det väl alltid varit,ju sällsyntare desto dyrare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 vem var det som hade inskaffat sig en kirurg som liknade gemmatum? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Jag tycker att Gemmatum är en snygg fisk, jag skulle gärna haft en. Men inte för 5000-6000 tusen danska kronor.Så mycket är ingen fisk värd.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
simon Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Som ni ser i min avatar så är Gemmatum en av mina favoriter (inte för att den är dyr eller sällsynt). Har bara sett den live 1 gång i Tyskland. Skulle kunna ge rätt mycket för 1-2 sådana men inte 5-6 tusen danska!!!Rostratum är jättefin den också, sist jag såg en sån så gick den för ca 2 tusen. Är de billigare nu? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Två relativt små gemmatum (ca 4-5 cm) gick för 6.500:-st hos JR i somras,rostratum är nästan lika dyr och svår att få tag i, räkna 4-5 tusen säkert... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Ingenting jämfört med Centopyge interuptus Ca 1000-1500$ och så en riktig dyring! centropyge boylei, 10000$ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 hade ju inte varit fel med ett gäng sådana....... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 det är väl en djupvattning dessutom, tror jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erik D Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Ingenting jämfört med Centopyge interuptus Ca 1000-1500$ och så en riktig dyring! centropyge boylei, 10000$Jag tror att C. interuptus/interupta dessutom går att ha som par. Var det inte några sådana på Interzoo i år?? Någon som var där? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Alla centropyge kan man ha i par eller mindre grupper för de lever så i naturen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Alla centropyge kan man ha i par eller mindre grupper för de lever så i naturenMen visst går de att ha som ensama djur ur arten också? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 ja det är ju det vanligaste sättet att hålla dom, ensamma alltså Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 ja det är ju det vanligaste sättet att hålla dom, ensamma alltsåJo att det är vanligast visste jag men det kunde vara så att det var olämpligt för fiskarna. Jag har stort förtroende för vad Jörgen skerv och jag ville kolla med honom om han har annan erfarenhet eller kunskap än jag har. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Har haft en elddvärgkejsare och jag uppfattade det aldrig som den led av att vara ensam av sitt slag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 inbördes relationer och hierarki kan förändras rejält när djuren blir istoppade i en liten burk jämfört med deras naturliga miljöFinns ju rätt många kiruger t.ex som går i stim på reven, men slår ihjäl varann i ett akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 men fanns det ingen som hade införskaffat sig en kirurg som liknade gemmatum? :$$$ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 här är en fattigmans gemmatum,ingen kirurg förvisso - men enormt vackerCalliopsis altivelis(argus) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
simon Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Jo gärna om den ej åt räkor :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 jag tror räkätar-ryktet är lite överdrivet, jag har sett flera som gått tillsammans med (putsar)räkor utan problem - men det förutsätter kanske att dom får mat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Min har inte ätit upp mina räkor och den fisken är mycket finare än en Gemmatum också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erik D Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 jag tror räkätar-ryktet är lite överdrivet, jag har sett flera som gått tillsammans med (putsar)räkor utan problem - men det förutsätter kanske att dom får mat.Instämmer. Min har under 12 års tid inte ätit några räkor förutom små glasrosätande L. wurdemanii (stavas så?). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.