wrang Postat 12 maj 2006 Dela Postat 12 maj 2006 Christian, de var stora värmeväxlare, jag hade tänkt mig en liten en för några hundra watts kyla. Jag var mer inne på Lasses spår, den här:http://www.koping.net/nila/webb/tillbehor/PLATTVVXCB20.pdfDet var min ide också att bara slå av och på cirkulationen med en termostat. Jag har för mig att borrhålet pendlar mellan 1 och 8 grader plus på vår-sommar-höst. Okay då kör jag med plastslang och vanlig isolering från byggmarknaden. Går det trögt genom en plattvärmeväxlare, hur hög tryckpelar ungefär behöver man? /JanneHmm synd att jag ej tänkte på dig eller disktionen kommit upp för 3veckor sedan. Slängde en liten alfa växlare på det jobbet jag hadde på ARLA Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 12 maj 2006 Dela Postat 12 maj 2006 AAH slängde bara så där, vad tänkte du på?Bra tips Stefan, men jag vet inte om man vågar gå på en sån där begagnad. Men det fanns någon för 800:- den såg ny ut, jag skall undersöka vidare./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
judas Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 Den bygger ju på att vattnet dunstar, visst - men när jag bygger upp mitt nya kar som kommer det att inkludera en sådan!Har du testat denna än Leffe? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.