Gå till innehåll

Kan man dricka Osmos vatten?


Xenia83

Rekommenderade inlägg

Hej ja har kollat runder lite på nätet och det råder minst sagt delade meningar, och de talas om att de måste finnas olika osmos filter.

Hur är de egentligen kommer jag må dåligt om jag skulle drticka osmosvatten från ett AM Standard filter?

Hur märker man när membranet är slut? blir det mekansiskt stop i utloppet eller kommer vattenkvaliten att försämras?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De var såhär att ja kunde ju inte låta bli att smaka vattnet som jag filtrerat å de smakade helt ok, inte för att mitt vanliga vatten är så dåligt, men de är ju skoj med omväxling för annorlunda smakade det.

Saknade nästan helt eftersmaker, de smakade rent helt enkelt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja visst kan du göra detta. Det finns Omoser för vardagsbruk för folk som har dåligt vatten eller egenborrad brunn

Så både vårat för akvariet och slaskvattnet är betydligt renare än de som kommer ut ifrån kranen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Fysikaliskt är RO vatten jämställbart med destillerat vatten. Dricker man bara det måste man se till att kroppen får i sig salter på annat sätt. Följden blir annars att ni "avsaltar" er kropp.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Off topic: var den ngn som såg Braniac när programledaren skulle rena sitt eget piss, och sedan dricka det? Märkte ni att han drack slaskvattnet hahaha!! Lyx att kolla hur prylarna fungerar först...

Haha vilken miss, de lär han ju få höra ett tag.

Tyvär såg ja inte programet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Fysikaliskt är RO vatten jämställbart med destillerat vatten. Dricker man bara det måste man se till att kroppen får i sig salter på annat sätt. Följden blir annars att ni "avsaltar" er kropp.

MVH Lasse

Hehe... Med så mycket salt det finns i våran mat så tror jag inte det är någon fara

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...