Gå till innehåll

Hur går det för TUNZE ?


Jompasthlm

Rekommenderade inlägg

Någon som vet eller läst något hur det går för TUNZE i dessa tider ?

 

Dom verkar ha väldigt svårt att få fram sina produkter & så har det ju varit ett tag nu . Vissa saker går att få fram medans andra har både jag & andra väntat nästan ett år på ..


Någon som vet om är det coronan som spelat in eller har Tunze haft någon tillverkning i Ukraina eller liknande . ? 

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte svaret på den frågan men de hanterade ett garanti ärende på en stream 3 pump med tysk precision 

Det sa bara smack i brevlådan så hade jag en ny. De upptog inte ens min tid med en mail bekräftelse på att ärendet var hanterat

världsklass 😉

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är enorma problem på komponentmarknaden fortfarande. Leveranstider på uppåt ett år är vanligt.

Mikroprocessorer är väl värst följt av vanliga halvledare men även enkla komponenter som motstånd och kondensatorer är det brist på.

Det går sakta åt rätt håll men det kommer att ta flera år innan det blir normalt igen.

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, jag har snackat med en hel del folk i branschen och läget är minst sagt ansträngt. En tillverkare berättade att de brukar köpa chip till sina led-boards för runt 2,6$ st, beställde i april och de fick precis en leveransbekräftelse att de kommer i maj 2023.

Det fanns en annan tillverkare som kunde leverera nu men priset var 360$/st för samma grej. 
En lysramp behöver 3-5 chip…

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...