Gå till innehåll

Aquael Uv-c


acuario

Rekommenderade inlägg

Här råder ju det delade meningar om damm uv-c . Jag har ju testat damm uv-c för 10 år sedan och fick ingen större effekt men det uv-t var tjockt och kort och lite watt. Jag kollade in aquael och ser att detta uv inte är som dåtidens uv så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av aquaels uv-c? Jag tänker närmast på deras 30 & 55w.

aquael_uv-30-55.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Liten gammal tråd, men hittade den då jag sökte på Google.

Någon som har testat detta UV?

Jag funderar om 2 st av denna kaliber (totalt 110W) väger upp mot 2 st Deltec 39W (78W). Det skiljer 400 kr däremellan.

Längden är ju rätt så lång, men ska inte vara några problem.

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

J.Svärd: Det vet jag inte då jag läst att dem är svåra ha fler än en, men går det? Dem är grymt snygga :)

Har inte hunnit planera in all fisk än, men det jag vet är att det blir palett och vitbröstad kirurg och att dem ställer högre krav på bra UV-anläggning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då blir det kanske att skaffa sig ett par st såna :)

Men jag får planera vidare sen då det blir aktuellt. Dem är ju inte gratis och är de första fiskarna man stoppar i.

Mvh Fredrik

Jag hade stoppat i dom sist i stället förutsatt vad du ska ha för annan fisk i..

Dom blir rätt kinkiga mot andra kirurger, speciellt Achanthurus-släktet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är lite mer skeptisk, inte till uv´n den räcker säkert, men att ha 3-4 leucosternon tror jag blir svårt. Risken att de jagar ihjäl varandra tycker jag verkar överhängande, visst samlas de i stim i naturen, men då rör det sig om så många att det är omöjligt för nån individ att jaga bort de andra, dessutom så lever de väl till största delen ensamma eller parvis. Det är möjligt att det funkar med att köra samma taktik som sötvattensakvarister ofta kör med Troffar, stim på 20-25 individer, men jag skulle inte våga prova med Leucosternon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...