Gå till innehåll

Dagens fångst!!


chrilleus

Rekommenderade inlägg

Åkte ut en sväng på Gålö med håven och kameran i högsta hugg, för att fånga lite lördagskäk till min Pterois radiata. Tog hem lite sjögräs också för att testa om det klarar sig i sumpen :smiley24:

img19869xj.jpg

Indroppning

img20063tb.jpg

Kollade om kamerahuset verkligen är vattentätt :ler:

img19875ka.jpg

Värsta lagunen!

img19964ha.jpg

Kom en sån här rackare och snokade också :skrattar:

img20045tk.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gålö

Gålö en halvö ca 4 mil sydväst om Stockholm är ett lättåtkomligt friluftsområde och ett vackert skärgårdslandskap med goda möjligheter till bad och rekreation. På udden utanför Skälåker finns en gammal kyrkogård, sannolikt består gravarna av med ryska soldater som stupat under ett slag om infarten till Gålö hamnvik vid rysshärjningarna 1719.

http://www.stockholmtown.com/templates/page____7090.aspx

karta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Chrille:

Har du provat att fiska från ön någongång?

Jajjemensan, en och annan öring, abbore, gädda och strömming har det blivit! Oxnö - Knogan, är ett av Sthlms bästa öringställe om man inte har båt, och vid Skälåker finns det tydligen gott om sik (det brukar hållas sikmetartävlingar där).

Såg att sidan du länkade till hade glömt att nämna att hela Gålö är naturreservat, märkligt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tarmtång och blåstång och? Skall du ha dem i karet behöver du lång tillvänjning. Tarmtången är tåligare - Blåstången behöver mycket ljus.

Nä ingen blåstång, den kom bara med på bild. Tarmtång och Käringhår borde funka? Jag kör ner 9l akvarievatten i 2l havsvatten med en droppe i sekunden ungefär..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är sugen som fasen på att meta lite Sik ute på Gålö. Vill ni haka på ?

Spanade ni in min fiskehemsida förresten ? http://www.fiskesnack.com

Verkar ju perfekt med levande bete till firrarna. Får ta med fjärilshåven på nästa fisketur. :)

Det vore coolt, har inte ens sett en sik live. Hade glömt bort den sidan, måste vart ett par bast sen jag hamnade där via Potatoes :)

Det är bara att dra runt med håven i ett gryt några gånger så får man ett par hundra räkor :ler: Fördelen med att ta dom från gryt, är att salthalten och tempen är högre än i havet också :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...