kaptenen Postat 10 januari 2023 Postat 10 januari 2023 Halloj, Någon som har bra tips på prisvärd pump att använda vid VB? Slangen kommer behöva va ca 5 m från tunna med lyfthöjd vid slutet på ca 150 cm upp över akvariekanten. Citera
nike83 Postat 11 januari 2023 Postat 11 januari 2023 Hej jag avnänder en aquabee som pump för sådana ändamål. Den har jag även använt till ett UV-ljus. Den stora nackdelen med dessa pumpar är ett mycket ömtåligt keramisk axel som tenderar att gå sönder. 1 Citera
OR20 Postat 11 januari 2023 Postat 11 januari 2023 Min favorit är Sicce silent syncra pumparna för den typen av aktiviteter samt att ha som reserv om returpumpen går sönder. Jag skulle antingen köpa den minsta och billigaste som funkar för ditt behov eller köpa en som har samma diameter som din returpump så att du kan, om den går sönder, sätta dit den och bibehålla flödet i ditt kar. 3 Citera
Oscarhaglund Postat 11 januari 2023 Postat 11 januari 2023 Ingen vill ju ha en ac pump längre så det går att få tag begagnade sådana ganska billigt. Jag använder en aquabee 3000l/h som jag köpte för 100 spänn. Funkar ju även som nödpump om min riktiga skulle gå sönder i karet 2 Citera
kaptenen Postat 11 januari 2023 Författare Postat 11 januari 2023 Tack för alla tipsen. Jag var själv inne på Eheims compact on serie. Men som ni säger - det behöver inte va nått flådigt. Vattnet ska bara transporteras nån gång i månaden till akvariet och gärna från det också. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.