Gå till innehåll

Är man skadad eller?


Yemkela

Rekommenderade inlägg

Jag har inte ens ett akvarium, det är pojkvännen som har. Det har snart snart varit igång i en månad.

Men är man redan skadad eller? Häromnatten vaknade jag till och tänkte "han är som en anemon" och somnade om. Jag syftade på min pojkvän som låg tätt tätt med sin rygg mot min mage.

Han är som en anemon...

Vaknade full i skratt morgonen efter och berättade om min tanke i halvsovandets ludd.

Så natten efter drömde jag att jag hade ett eget akvarium, som var större än hans. Min bror och syster hade varsitt också, de stod i samma rum. Lillebror hade tre smala vattenormar i sitt. De var lite läskiga.

Men något var fel, vattnet i mitt akvarium hade en rödaktig ton. Som tur var hade mormor en pump i handväskan, som jag satte att piska vattenytan med, och allt blev bra.

Oj, oj, sjukt eller??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sara

Jag är nog mest orolig för att du har börjat förlora kampen mot akvaristdjävulen. 20 år och han vänder redan rygg mot mage. Här krävs krafttag för att återfå intiativet - du bör skaffa minst ett hundraliters med inbyggd månbelysning...:ler:

Mvh Lasse (100 tals akvarier, fyra barn och 36 års försprång)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sara

Jag är nog mest orolig för att du har börjat förlora kampen mot akvaristdjävulen. 20 år och han vänder redan rygg mot mage. Här krävs krafttag för att återfå intiativet - du bör skaffa minst ett hundraliters med inbyggd månbelysning...:ler:

Skeden är ju det mysigaste sättet att sova på, och nästan det enda i en 90-säng...

Mja, jag skaffar nog aldrig ett akvarium, skulle vara för rädd att ha fel värden och att djuren då skulle må dåligt. Hjälper till med Daniels i stället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Flytta till mig! Jag har bara 3 pojkar den yngsta 25. Har alltid önskat mig en dotter som är intresserad av salt.

en sådan har jag... lite liten (1 år) för ett eget kar, men hon står gärna vid det andra karet och säger "iiisk! iiisk!" :)

blir nog ett nano på henns rum sen ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en sådan har jag... lite liten (1 år) för ett eget kar, men hon står gärna vid det andra karet och säger "iiisk! iiisk!" :)

blir nog ett nano på henns rum sen ;)

När min äldsta dotter var 2,5 år tulta hon fram till en äldre man som stod på Herkules Zoo i Göteborg och diskuterade med sin son vad det var för vacker svart fisk med blåvita prickar och sa: de e en duboie så det så!

På senare år när hon stod i en akvarieaffär med sin sambo konstaterade hon vad hon försökt förtrycka i alla år och sa: Så här växte jag upp.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en sådan har jag... lite liten (1 år) för ett eget kar, men hon står gärna vid det andra karet och säger "iiisk! iiisk!" :)

blir nog ett nano på henns rum sen ;)

Jag har 2 st!!!!! ;) Och de sär så stolta att få hjälpa pappa med hans fiskar! Skit kul!!!!! Satta lite fart på JR i dag när jag var där.

Dock söker jag inte någon dotter som Ingvar! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha man känner igen sig från när man var liten och fastnade i saltträsket som hållt i sig då farsan körde salt.

Det är mycket man kan sättas dit på som liten, det skumma är att det kan sätta sig så som det faktiskt gör =).

Nu sitter man här med denna underbara hobby och njuter i fulla drag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan ju lägga till att vi åkte och köpte lite LS i går...

Halv åtta ringer Daniel till snubben som lagt ut annonsen och jag hör honom säga "när vi kan komma? Vi kan åka direkt"

Va?? tänker jag. Örebro, vi lär ju inte komma tillbaka förrän klockan tolv i natt!!

Vi åkte klockan åtta och kom dit vid tio. 60-70 kg trodde han att det var. Vi åkte hem med 80 kg och två små pumpar. Tunnorna med sten och vatten kilades in bakom sätena, så vi fick sitta rätt så framåtlutade vägen tillbaka. Som blev något av en omväg dessutom.

Hemma vit ett (!) och i säng halv två.

Jag som brukar krypa i säng klockan tio...

Jag hade ju kunnat stanna hemma, men vem skulle då läsa kartan?

Och hur glad hade jag blivit om jag vaknat av att han släpat in 80 kg sten och börjat lägga allt i badkaret. Nej, det var nog bättre såhär.

Men ändå, varför inte ta det i helgen??

Han är ivrig, så är det.

Och jag har preis gått med på att vara fadder åt det ännu ouppstartade akvariet, vi får väl se hur det går.

En sak förbryllar mig lite, Daniel måste ha varit väldigt trött när vi kom hem, för han loggade inte in här innan han lade sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...