Oscarhaglund Postat 25 januari Författare Postat 25 januari 2 timmar sedan, Nocturnal skrev: Troligtvis var den en ofarlig Peanut worm Jo, det är vad jag förstått sådär i efterhand 1 Citera
Oscarhaglund Postat 29 januari Författare Postat 29 januari Lite fiskbilder från revet idag. 5 Citera
Oscarhaglund Postat 15 februari Författare Postat 15 februari Jag har uppgraderat min kalk behållare från 50l till 150l. Tyvärr får den precis inte plats under red sea akvariet utan får istället stå på den motsatta väggen med ro slang som går upp på väggen och sedan under taket till red sea karet. Fördelen med den lösningen är dock att jag kan dra kalk till mitt karantänskar/fraggkar från samma bytta. 2 Citera
Oscarhaglund Postat 3 mars Författare Postat 3 mars Jag har slutligen kommit till slutsatsen att fördelarna med ease of use med coraroc för mig inte överväger estetiken. Gillar man sådana här super negative space aquascaped så passar det nog. Men jag tycker det ser onaturligt ut. Så nu har jag plockat ut det jag hade och ersatt med nått som jag tycker ser mer naturligt ut. 3 Citera
Oscarhaglund Postat 9 mars Författare Postat 9 mars Svempas G. Melanospilus i karantänen. Tanken är att försöka para ihop den med min existerande hona. 3 Citera
Oscarhaglund Postat 9 mars Författare Postat 9 mars 22 minuter sedan, Thomas Salt skrev: Så fin den är! Långt at åke för en firra Långt att åka för alla firrar Citera
Oscarhaglund Postat 10 mars Författare Postat 10 mars Spännande att se hur mycket skummaren drar ner mitt ph. Ända sedan jag uppgraderade så har jag haft mycket lägre ph än tidigare och det verkar som att det hänger ihop med att Bubble kingen är en mycket kraftfullare skummare än maxspect jumpen. Den här grafen visar ph där mellan de röda linjerna så hade skummarpumpen fått en felkod. Värt att nämna är att jag har väldigt mycket vågrörelser på ytan men att det inte är i närheten av att trycka in så mycket co2 som skummaren 1 Citera
Oscarhaglund Postat 18 mars Författare Postat 18 mars Uppdaterade förstasidan med en översikt av hur systemet ser ut idag. Plus färska helsidesbilder 5 Citera
j0nas Postat 18 mars Postat 18 mars Supersnyggt! Gillar verkligen måtten på ditt Peninsula. Scrollade början av tråden men hittade inte eventuell modell, det är såklart custom? (Letar själv efter en rumsavdelare. Red seas modell är inget alternativ för mig, har ett rsr med silikonsläpp.) Citera
Oscarhaglund Postat 18 mars Författare Postat 18 mars 2 timmar sedan, j0nas skrev: Supersnyggt! Gillar verkligen måtten på ditt Peninsula. Scrollade början av tråden men hittade inte eventuell modell, det är såklart custom? (Letar själv efter en rumsavdelare. Red seas modell är inget alternativ för mig, har ett rsr med silikonsläpp.) Ja det är custom. Jag köpte begagnat, det är ursprungligen från akvarielagret 1 Citera
Oscarhaglund Postat söndag vid 19:41 Författare Postat söndag vid 19:41 Genicanthus hannen är i rs300 tillsammans med den existerande honan. Att para ihop dem verkar funka bra. De spelar för varandra typ hela tiden. Nackdelen är att han definitivt är den nya tank-bossen och verkar ha bestämt att kirurgerna ska få leva i ena hörnet. Lite skummt är det eftersom han bara är lite större än dem. Men min gula är en tokfegis. Förhoppningsvis lugnar han ner sig för det kommer ju inte funka att kirurgerna är i ena hörnet hela tiden. Citera
Carwal Postat söndag vid 21:25 Postat söndag vid 21:25 On 2025-03-18 at 14:35, Oscarhaglund skrev: Uppdaterade förstasidan med en översikt av hur systemet ser ut idag. Plus färska helsidesbilder Övre bilden till höger. Är det en carpet anemon som clownerna går i? Mvh Carl Citera
Oscarhaglund Postat söndag vid 22:03 Författare Postat söndag vid 22:03 37 minuter sedan, Carwal skrev: Övre bilden till höger. Är det en carpet anemon som clownerna går i? Mvh Carl Nä det är en sarcophyton Citera
Carwal Postat söndag vid 22:11 Postat söndag vid 22:11 7 minuter sedan, Oscarhaglund skrev: Nä det är en sarcophyton Okej, den var stor Citera
Oscarhaglund Postat igår vid 13:40 Författare Postat igår vid 13:40 15 timmar sedan, Carwal skrev: Okej, den var stor Ja, lite för stor. Den har börjat ta över och växa sig fast på den omkringliggande stenen. Har behövt klippa ner den ett bra tag men dragit ut på det. Men i dag var det dags! Det blev en rejäl klippning. och många många stora fraggar. 2 Citera
salar Postat igår vid 18:39 Postat igår vid 18:39 Har du kol i burken nu? Den kan tyvärr få andra koraller att må dåligt efter du fraggat den. Patrik 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.