Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 182
  • Visningar 29,5k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Postat

<TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNSELECTABLE="on"><TBODY><TR height="100%" UNSELECTABLE="on" width="100%"><TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNSELECTABLE="off">Mycket snyggt Chrille !

</TD></TR><TR UNSELECTABLE="on" hb_tag="1"><TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNSELECTABLE="on">

</TD></TR></TBODY></TABLE>

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Ok, här kommer mer bilder ;)

Mjukishörnan

img2410ie0.jpg

Anemonerna

img2411fe9.jpg

Acropora ??????

img2432bz0.jpg

Pterois miles(?)

img2436ja9.jpg

Postat

Jättefint!

Är draken från ditt kar (antar jag)? Verkligen läcker i varje fall.

Har du haft problem med din carpet anemone när det gäller fisk och andra djur? Tycker du den blåa svampen är svår (glömt namnet nu)? Snygg blå Acropora som säkert blir magnifik när den växer till sig.

Mvh

Peter

Postat
  • Författare
Jättefint!

Är draken från ditt kar (antar jag)? Verkligen läcker i varje fall.

Har du haft problem med din carpet anemone när det gäller fisk och andra djur? Tycker du den blåa svampen är svår (glömt namnet nu)? Snygg blå Acropora som säkert blir magnifik när den växer till sig.

Mvh

Peter

Draken är min sen i lördags, och jag är extremt nöjd med den! Inte alls lika skygg som min Dendrochirus brachypterus, den tog fryst krill på stört dessutom :)

Tricket med svampen verkar vara att ge den en plats med mycket blåljus och inte så starkt "dagsljus", samt lugnt men "stort" flöde kring den. För mycket eller för litet åt ena eller andra hållet så börjar den eroderas.

Acroporan är vit/brun utan blåljus, men förhoppningsvis blir den blå/skär när den blir stor :)

Joney:

Helbild är på G ;)

Postat

Gillar din mjukishörna! Ser så inbjudande ut på något vis. :)

Har själv en sådan blå svamp, har du något tillsatsämne enbart för svampens skull?

Jag har en hel del svamp som växer på min LS, fast den är mestadels vit. (Har de samma förutsättningar att klara sig så är jag inte så bekymmrad, men man vet ju aldrig.)

Postat
  • Författare

Blev lite halvrisig bild, har precis planterat fraggar (tack till Joney) så halva befolkningen har gömt sig, och grummlat till vattnet...

img2453vq4.jpg

Postat

Varning för hjärtattack 4 sekunder in i filmen! Fick ju hjärtstopp när musiken drönade igång! :lalalalala:

Postat
Varning för hjärtattack 4 sekunder in i filmen! Fick ju hjärtstopp när musiken drönade igång! :lalalalala:

hahaha... det gäller att ha koll på volymnivån innan man startar filmer för man vet ALDRIG hur ljudet är... :ler:

kul med alla filmer iaf !!! :smiley20:

//jonatan

Postat
  • Författare

He he he heee -haj-

hahaha... det gäller att ha koll på volymnivån innan man startar filmer för man vet ALDRIG hur ljudet är... :ler:

kul med alla filmer iaf !!! :smiley20:

Kul :skal

//jonatan

Snyggt kar!!!!

Vart har du köpt draken?

/Karro

Tackar!

Köpte den på Triton i lördags :nöjd:

Postat

riktigt tjusigt! läckert med 3 olika kar i ett.. lite som en boxnings match, röda mjukis hörnan Vs blåa sps hörnan och anemon domaren i mitten :skrattar: usch va kass humor man har när man är trött.

• 2 veckor senare...
Postat

jag som är så sugen på en haddoni.. men dom verkar ju ta mig f*n äta upp det mesta :(

• 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

Grattis grattis till de enormt vackra karet.

Gillar dina "randiga" anemoner, om du bott på norra sidan stockholm skulle du få besök av någon?! Ha ha ha!

• 2 månader senare...
Postat

Chrille,

nu var det bra längesen man såg ditt kar , hur går de för dig ?

sugen på lite bilder från din sida ! :)

Mvh,

Sunny

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.