Postat tisdag vid 20:362 dgr Har problem eller så gör jag fel när jag blandar 500gram fauna marin kh och 3 liter vatten så löser det sig inte upp helt utan ligger kvar på botten Det står 500gram till 3000ml ro vatten på etiketten.
Postat onsdag vid 09:291 d 12 timmar sedan, wrang skrev:Har problem eller så gör jag fel när jag blandar 500gram fauna marin kh och 3 liter vatten så löser det sig inte upp helt utan ligger kvar på bottenDet står 500gram till 3000ml ro vatten på etiketten.det är fel KH-preparat. Du behöver Natriumkarbonat, då det går att lösa med högre koncentration.
Postat onsdag vid 12:211 d 2 hours ago, nike83 said:det är fel KH-preparat. Du behöver Natriumkarbonat, då det går att lösa med högre koncentration.Har man bikarbonat så är det hyfsat enkelt att göra om det genom att baka bikarbonaten i ugnen till natriumkarbonat.
Postat 1 timme sedan1 tim On 2025-12-17 at 10:29, nike83 skrev:det är fel KH-preparat. Du behöver Natriumkarbonat, då det går att lösa med högre koncentration.Aj då såg riktigt inte detta. Vad blir det för problem om man använder det jag har idag Fanns rättNATRIUMKARBONAThttps://allt-fraktfritt.se/natriumkarbonat-1-kg.html?srsltid=AfmBOorO77bPAKslv4F-X3aCTVDoVInj7i7S8Jgrz4ZsifufBLmzxI2v
Postat 1 timme sedan1 tim On 2025-12-16 at 21:36, wrang skrev:Har problem eller så gör jag fel när jag blandar 500gram fauna marin kh och 3 liter vatten så löser det sig inte upp helt utan ligger kvar på bottenDet står 500gram till 3000ml ro vatten på etiketten.Ska ej byta ämnen i tråden men nu läste jag igen att man ska toppa upp till 5liter med mer osmos efter man blandat ”3To mix Fauna Marin Balling KH (Carbonate Mix), you dissolve 500g of the powder in about 3-4 liters of RODi water in a dedicated canister, add 25ml of Fauna Marin Balling Light TRACE 3, and then top off to 5 liters with RODi water, shaking well to ensure it's fully dissolved for your dosing pump”
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.