Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hallojsan, jag har en liten & snabb fråga bara... hur länge skall jag minst aklimatisera anemonen innan jag vågar släppa den fri?

mvh

sebbe

Postat

jag skulle nog tagit det sakta. Men vissa koppar inte alls in lägre djur som koraller eftersom de går i hyfsad salthalt i affären för att må bra.

Det är värre med fiskar eftersom där kan salthalten variera rejält.

Som svar på din fråga: Personligen skulle jag ge den 3 timmar om inte lite mer.

Postat
  • Författare

Jupp det låter bra.. jag har "koppat" i en timme nu så jag fortsätter några timmar till. lika bra & vara på den säkra sidan. var inne i helsingborg och tittade i BL cikliders nya avdelning. finns klart potential till att bli bra på detta området med om det blir lite ruljans där... köpte en anemon för 250kr och 4 stora sniglar för 220kr trevliga i affären och mycket tillmötesgående.. rekomenderas klart. håll utkik efter erbjudande därifrån de som bor nära ;)

Postat
  • Författare

nope inte än.. har kollat det med.. kollade precis innan jag körde dit. har änsålänge bara 6 småkar, och ett lite störrevisningskar och ett trappakvarie med lite koraller.. men de höll på att fixa till väggar nu när jag var där som det skulle komma 6 större kar på ;) så det kommer mer ;)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.