j0nas Postat 4 timmar sedan Postat 4 timmar sedan Hej! Efter att mitt RSR250 brakat ihop så valde jag efter många om och men att sätta ett liknande kar på samma ställe. Valet föll på Nyos 300 slimline. Hade gärna haft proline bänken med karet nedsänkt i men det fick tyvärr inte plats. Det levande fick gå i en regnvattentunna medan det gamla karet plockades ner och det nya sattes på plats. Allt ser ut att ha klarat sig fint. Uppskattar verkligen att slippa avrinningsbox i karet! I övrigt känns Nyos väldigt likt Red Sea i kvalitet. Förutom att jag har en förhoppning om att detta håller tätt Familjen är glada för att publikfavoriten valentini har fått flytta upp från källarkaret till ”finkaret”. Länk till gamla karet 2 Citera
nike83 Postat 4 timmar sedan Postat 4 timmar sedan Snyggt! Hur är karen i jämförelse i byggkvalité, rör med mera (bortsätt från silikonen, som RSR verkar ha väldiga problem med)? Citera
j0nas Postat 3 timmar sedan Författare Postat 3 timmar sedan 52 minuter sedan, nike83 skrev: Snyggt! Hur är karen i jämförelse i byggkvalité, rör med mera (bortsätt från silikonen, som RSR verkar ha väldiga problem med)? Bänkarna är identiska i konstruktionen. Rördragningen känns lite rejälare på Nyos men att finlira vattennivå med ventilen känns lika pilligt som på rsr. Bild på sumpen. Ursäkta stöket, inte hunnit med den ännu. Byggsatsen, inte så svårt men tog lång tid att få ihop. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.