Postat 4 timmar sedan4 tim Fick just svar från Fauna Marin på mitt ICP test.Det såg inte strålande ut, och det trots att jag kör ATI Essentials ProTanken med ballingen är ju att allt ska doseras på ett balanserat vis.Ska jag nu köpa alla rekommenderade spårämnen? Då måste jag ju fortsätta dosera dem separat för att inte hamna här igen? Borde jag byta balling system?Är det någon som vill se ICP:n och meditera över den? 327341.pdf
Postat 4 timmar sedan4 tim Jag skulle ju inte bry mig över huvud taget. Det är ju inget som sticker ut våldsamt, några ämnen är lite lägre än referens men inte massvis. Andra ämnen är nd men detta är ju väntat med OES. De rekommenderar ju massa traces men det är ju för att de vill sälja dig saker, jag skulle sitta lugnt i båten.Att allt inte ligger ”perfekt” trots att du doserar balling med traces är normalt, konsumptionen är inte lätt att formulera för och kommer att variera.
Postat 3 timmar sedan3 tim Författare Dock har jag återkommande problem med cyano och håralger. Korallerna växer inte direkt.Just nu har mina bubble tip anemoner börjat se lite skrumpna ut också.Kan det vara saltet? Kör med Blau SPS Grade sen en tid tillbaka. Det har inte så mycket extra i blandningen.Har haft Red Sea Salt och Microbe Lift tidigare. Iofs samma problem då Ändrat 3 timmar sedan3 tim av Aqualung
Postat 1 timme sedan1 tim håller med Oscar, inget ser konstigt ut. tror inte det finns några belägg alls att cyano uppkommer från dålig balans på balling-produkter. jag ser inget i ditt vatten som skulle få dina koraller att växa dåligt. ofta beror dålig tillväxt på flöde, belysning (generellt)vad cyano uppstår från, är lite av ett mysterium hår-alger uppelver jag dör av sig själv när näringen kommer ner lite och man har "betare" (snäckor och kirurger) som äter upp dessa till slut.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.