Gå till innehåll

Frustrerad.


H8RED

Rekommenderade inlägg

Har ju under en längre tid planerat uppstart av mitt 375 liters akvarium.

Akvariumet har tömts efter att ha fungerat som sydamerikansk biotop i ca ett år och jag hade i stort sett bestämt mig för vad jag skulle köpa för utrustning.

Får i onsdags ett mail på jobbet ang att samtliga anläggningar ska ha ett viktigt möte dagen efter kl 09:30.

Torsdagen kommer och mötena hålls och då får jag veta att anläggningen jag arbetar vid ska läggas ned pga att den inte är tillräckligt vinstdrivande.

Får beskedet att jag inte kommer att bli arbetslös utan kommer att få en annan tjänst inom koncernen, Vilken tjänst är dock inte klart (skitkul när jag idag har en bra tjänst med bra betalt) samt att jag får 8 - 13 mil längre resväg per dag beroende på vilken anläggning jag blir placerad på vilket gör att jag måste köpa en bil till för att klara familjens samtliga transporter.

Med andra ord : ingen uppstart av det akvariumet förrän jag vet var och vad jag ska göra i framtiden.

Ville bara rensa detta ur systemet, känner mig bister.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ju under en längre tid planerat uppstart av mitt 375 liters akvarium.

Akvariumet har tömts efter att ha fungerat som sydamerikansk biotop i ca ett år och jag hade i stort sett bestämt mig för vad jag skulle köpa för utrustning.

Får i onsdags ett mail på jobbet ang att samtliga anläggningar ska ha ett viktigt möte dagen efter kl 09:30.

Torsdagen kommer och mötena hålls och då får jag veta att anläggningen jag arbetar vid ska läggas ned pga att den inte är tillräckligt vinstdrivande.

Får beskedet att jag inte kommer att bli arbetslös utan kommer att få en annan tjänst inom koncernen, Vilken tjänst är dock inte klart (skitkul när jag idag har en bra tjänst med bra betalt) samt att jag får 8 - 13 mil längre resväg per dag beroende på vilken anläggning jag blir placerad på vilket gör att jag måste köpa en bil till för att klara familjens samtliga transporter.

Med andra ord : ingen uppstart av det akvariumet förrän jag vet var och vad jag ska göra i framtiden.

Ville bara rensa detta ur systemet, känner mig bister.

Några tröstande ord

Normalt brukar det inte förkomma lönesäkningar i samband med omplaceringar.

8-13 mil längre resväg brukar också innebära att du kan dra bilresor

Du har kvar jobbet

Tro mig - det brukar fixa sig. Efter att ha jobbat i den branch som jag gjort de senaste 20 åren har jag fått en viss vana på snabba händelser och snabba jobbyten. Mina barn kallas Kinderäggsbarnen av vänner och bekanta eftersom ingen av de fyra har samma dialekt! Hur jäkligt det än har verkat så har det alltid blivit någorlunda efter de första svallvågorna.

Planera du vidare - det skingrar tankarna

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger som min retfulle man brukar säga till våra barn "väntan på en fest är också en fest"men då vrålar jag och barnen NEJ det är det inte alls. Men lite stämmer det i detta fallet det är skoj att planera ge inte upp det fixar sig.

Lycka till BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Tjong!

Är tillbaka på banan med en bättre tjänst, bättre betalt och även ersättning för resorna så allt är prima.

Dock har jag sneglat lite på andra typer av kar under min lilla paus och det lutar nog åt en större kub i stället för 375 l aluramen jag har ståendes idag, blev erbjuden en kub med måtten 100x100x100cm men får inte in den där jag vill ha den. (fan hadde varit grymt med en kubik) Så det får bli något lite mindre framöver när jag installerat mig på nya jobbet ordentligt.

För övrigt så tickar nanot på oroväckande stabilt med några nyss upptäckta snigelbäbisar och en hel massa sjö- samt ormstjärnor som dykt upp från gudvetvar som senaste tillskott.

Ha en fortsatt bra sommar allesammans!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...