adddo Postat 18 september 2006 Postat 18 september 2006 Superfina sjöhästar och en härlig miljö för dem, riktigt avis nu.. Bra jobbat!! Jörgen, angående sjöhästar i Nano så kan du kika på denna länk. http://www.melevsreef.com/pico.htmlMelev på Reefcentral som har haft en i ett 8 literskar.
Karoline Postat 18 september 2006 Författare Postat 18 september 2006 Superfina sjöhästar och en härlig miljö för dem, riktigt avis nu.. Bra jobbat!! Jörgen, angående sjöhästar i Nano så kan du kika på denna länk. http://www.melevsreef.com/pico.htmlMelev på Reefcentral som har haft en i ett 8 literskar.Tack så jättemycket! Oj, 8 liter bara... Kunde de vända sig i det?
adddo Postat 18 september 2006 Postat 18 september 2006 Tack så jättemycket! Oj, 8 liter bara... Kunde de vända sig i det?Känns ju inte helt okej med en så liten yta och om jag minns rätt levde den bara i några månader.
Jurgonh Postat 18 september 2006 Postat 18 september 2006 Superfina sjöhästar och en härlig miljö för dem, riktigt avis nu.. Bra jobbat!! Jörgen, angående sjöhästar i Nano så kan du kika på denna länk. http://www.melevsreef.com/pico.htmlMelev på Reefcentral som har haft en i ett 8 literskar.Jävligt fina knappkoraller må jag då säga han hade också
GustavF Postat 18 september 2006 Postat 18 september 2006 Har hästarna ändrat färg mycket sen starten?
Karoline Postat 18 september 2006 Författare Postat 18 september 2006 Har hästarna ändrat färg mycket sen starten?De har blivit ljusare sen dom kom till oss, fast känns som det är omgivning och belysning?!Den stora hanen har imponeeringsdressen på sig som du kanske ser. Han var svart i affären men fick vit kropp när han träffade vår lilla hona.
Karoline Postat 18 september 2006 Författare Postat 18 september 2006 Känns ju inte helt okej med en så liten yta och om jag minns rätt levde den bara i några månader. Det är tragiskt. De simmar mer än vad man tror.
Klubbsson Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 Kul att se att du har lyckats så bra! dom är ju jätte fina.
Jaken Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 Karolina & Anders: Jättroligt och se att det går bra med era sjöhästar. Kul att se ett kar som inte befolkas av standardinvånare som kirurger och annat löst folk.Har ni iaktagit några lekbeteenden?
Klubbsson Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 Har ni iaktagit några lekbeteenden?Anmäler mig som adoptivförälder kommer ha ett 150L kar till övers efter jul.
Draedon Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 skulle vara kul med hästar... men sambon har dragit gränsen vid 3 fyllda akvarium och ett fjärde som byggs
Capote Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 Nya bilder på hästarna samt deras nya vän Puffy. Kul att det går så bra för er!
Karoline Postat 19 september 2006 Författare Postat 19 september 2006 Kul att se att du har lyckats så bra! dom är ju jätte fina.Tack
Karoline Postat 19 september 2006 Författare Postat 19 september 2006 Karolina & Anders: Jättroligt och se att det går bra med era sjöhästar. Kul att se ett kar som inte befolkas av standardinvånare som kirurger och annat löst folk.Har ni iaktagit några lekbeteenden?Det är kul med all positiv respons.Vi märkte nu när vi köpte dom tre sista, att det vart lekdräkt och lite dans.Några hanar har visat större magar, men vi har haft skengraviditeter förr Det känns som om det är rätt svårt att få yngel, fast vi hoppas verkligen att vi får det snart.Har ju tom ett yngelkar i drift Kanske att vi får ha en saltträff här sen lite senare, om vårt andra projekt flyter på som det ska, och om folk vill
Draedon Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 YES! har lyckats övertala sambon till ännu ett akvarium Lite frågor till er, hur stort akvarium vill hästarna ha? cirkulation, kan inte vara för mycket antar jag då dom är lite halvdåliga simmare. alger att klänga?
Karoline Postat 19 september 2006 Författare Postat 19 september 2006 Anmäler mig som adoptivförälder kommer ha ett 150L kar till övers efter jul.Jag lovar att kommer det yngel så ska du bli den första som får veta Men det verkar trögt än så länge.
Karoline Postat 19 september 2006 Författare Postat 19 september 2006 Kul att det går så bra för er!Tack Capote för ditt stöd Du har ju peppat oss från första början.
Capote Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 Tack Capote för ditt stöd Du har ju peppat oss från första början.Ja, ni har ju något som jag skulle vilja ha men inte kan ha så det är lätt att glädjas med er!
Karoline Postat 19 september 2006 Författare Postat 19 september 2006 YES! har lyckats övertala sambon till ännu ett akvarium Lite frågor till er, hur stort akvarium vill hästarna ha? cirkulation, kan inte vara för mycket antar jag då dom är lite halvdåliga simmare. alger att klänga?Åh vad kul. De kommer säkert bli hennes sen Vi har på vårat 240 liters akvarium en pump på 500 liter i timmen, en pump på 1000 liter i timman som går genom uvfiltret och riktat på bakrutan samt lite cirkulation från skummaren via en bubbelfälla.Våra hästar trivs och inte visat några problem med strömmarna Vi läste mycket på, http://www.seahorses.de/, och frågade en hel del i affären vi köpte dom (JR). Och de har hjälpt oss väldigt mycket med allt från planering till mat. Fin alger är bra för att ta bort ful alger. Med den dåliga cirkulationen man har får man tyvärr lätt ful alger, men det sägs att fin algerna kommer ta över mer med tiden. Ska bli kul att följa ditt projekt.
Karoline Postat 19 september 2006 Författare Postat 19 september 2006 Ja, ni har ju något som jag skulle vilja ha men inte kan ha så det är lätt att glädjas med er!Vi är väldigt tacksamma
adddo Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 Riktigt sugen att prova detta oxå... Blir nog svårt att övertala frugan dock.
Karoline Postat 19 september 2006 Författare Postat 19 september 2006 Riktigt sugen att prova detta oxå... Blir nog svårt att övertala frugan dock. Hon kommer älska dem.Ta med henne hit och visa henne annars...
adddo Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 Hon kommer älska dem.Ta med henne hit och visa henne annars...Ja det skulle vara kul! Kul o se vad ni gör me min gamla burk oxå
Karoline Postat 19 september 2006 Författare Postat 19 september 2006 Ja det skulle vara kul! Kul o se vad ni gör me min gamla burk oxå Då bestämmer vi ett datum, vilket datum passar er?
Karoline Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 Vi har köpt en mjukis till sjöhäst akvariet.Clownen ska få flytta dit.//Mvh Anders & Karro
Rekommenderade inlägg